V honbě za nízkou spotřebou a emisemi se tedy Kia vydává dalším směrem a kromě čistých elektromobilů a hybridů párujících benzinové agregáty s elektromotorem dojde na elektrifikaci také u naftové motorizace.

Automobilka sice ještě neuvádí zcela podrobnou specifikaci nové jednotky nazvané EcoDynamics+, prozatím ale víme, že tento mild-hybridní systém má ulehčovat naftovému motoru zátěž, jelikož využívá pomocný startér-generátor, 48V elektrickou síť a malou baterii o kapacitě 0,46 kWh. Ke spalovacímu motoru tak dokáže systém přidat dalších 14 koní (10 kW) výkonu.

Koncepty Volkswagen I.D., I.D. Buzz a I.D. Crozz II.
Kolik stojí elektromobilita? VW jen za akumulátory utratí přes bilion korun

Pohonná jednotka bude pracovat ve dvou režimech: „Motor“ a „Generator“. V režimu Motor bude docházet ke snižování zátěže motoru a tedy nižší tvorbě emisí, zatímco v módu Generator bude probíhat rekuperace energie pro baterii během brzdění a zpomalování při zařazené rychlosti.

Standardem bude použití funkce stop-start, která ovšem dokáže chvilkově vypnout motor i za jízdy během zmíněného zpomalování a brzdění. Jakmile poté řidič přidá plyn, spalovací motor opět naskočí.

Ilustrační foto.
Bezklíčové startování má prý na svědomí desítky úmrtí. Jak je to možné?

Baterie systému bude umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, k čemuž Kia dodává, že tento mild-hybridní systém lze jednoduše aplikovat i pro další existující platformy. V budoucnu chce přitom značka tímto systémem vybavit i benzinové motorizace.

Nová pohonná jednotka EcoDynamics+ se objeví v nabídce už v druhé polovině letoška pod kapotou SUV Sportage. Příští rok jí pak budou vybaveny i některé verze modelu Ceed. Do roku 2025 chce totiž Kia nabízet celkem 16 elektrifikovaných modelů.