Korejská automobilka rozšiřuje nabídku „zelených“ vozů. Už letos v srpnu se totiž do prodeje dostane hybridní Hyundai Kona. Auto nebude na první pohled prakticky vůbec poznat. Jediné, co ho prozradí, je nápis na zádi a pak pár drobných detailů.

Budoucí majitel si bude moci vybrat ze specifických disků kol určených jen pro hybrid, které se budou nabízet ve velikostech 16 až 18 palců. V kabině jsou nově barevné rámečky okolo výdechů klimatizace, standardně bílé, na přání ale třeba i v oranžové nebo limetkově zelené. Na obrázcích je vidět také už nový 10,25 palce široký displej.

Lexus CT 200h
Test auta, které nikdo nechce. Hybridní Lexus umí jezdit dobře, kde je problém?

Pod kapotou se objeví stejný hybridní systém, jaká kupředu žene modely Hyundai Ioniq Hybrid a Kia Niro Hybrid. Jde o kombinaci benzinového čtyřválce 1.6 GDI o výkonu 105 koní a elektromotoru o síle 43,5 koně. Dohromady jednotky dosahují na 141 koní. Baterie s kapacitou 1,56 kWh zajistí několik málo kilometrů čistě na elektřinu, ale hlavně možnost vypínání motoru třeba při poskakování v zácpě. Řadit se bude automatickou dvouspojkovou převodovkou se šesti stupni.

Díky jízdním režimům včetně módu ECO, bude auto schopné plachtit bez motoru v rychlostech 40 až 160 km/h. Tisková zpráva se zatím nezmiňuje o oficiální hodnotě kombinované konzumace paliva. Hybridní Kia Niro si ale řekne o 3,4 litru benzinu na 100 km, Ioniq pak ještě o čtyři deci méně. Dá se tedy předpokládat, že se bude výsledek pohybovat někde na úrovni těchto čísel.