Z důvodu snížení flotilových emisí Mazda před dvěma lety zařadila do své nabídky malý hybrid - Mazdu 2, která jako by z oka vypadla Toyotě Yaris. Podobnost skutečně nebyla náhodná, neboť hybridní dvojka byla v zásadě přeznačkovanou Toyotou bez jakýchkoliv dalších úprav.

Spolupráce mezi oběma automobilkami započala už v roce 2015, kdy začaly společně vyvíjet technologie pro elektrické vozy i bezpečnostní systémy, prvním hmatatelným výsledkem pak byla právě Mazda 2 hybrid, která v portfoliu Mazdy figuruje souběžně s klasickou dvojkou. Po pár letech na trhu se automobilka rozhodla částečně přepracovat vnější podobu auta, aby získalo vlastní tvář a na první pohled ukazovalo příslušnost ke značce.

Konečně vlastní identita

Narozdíl od svého předchůdce, kterého od sesterské Toyoty Yaris odlišovalo jen vyměněné logo, přináší novinka pár viditelných změn. Přední maska dostala typický pětiúhelníkový „gril“, který zdůrazňuje příslušnost ke značce, a světla protažená daleko do boku, která mají zmírňovat přední převis.

Vyšší výbavové linie jsou opatřeny LED světlomety s automatickým přepínáním na denní svícení. Lehce přepracován byl také přední spoiler a v zadní části zmizel černý pruh spojující světla. Podobnost s Yarisem je sice nadále značná, hybridní dvojka však teď přece jen lépe zapadá do modelové řady Mazdy.

Vzhledem k tomu, že každá sebemenší změna značně navyšuje výrobní i homologační náklady, zásadnější odlišení by se podle zástupců Mazdy podepsalo na ceně tak, že by model ztratil konkurenceschopnost.

Volkswagen Taigo 1.0 TSI 81 kW.
Test Volkswagenu Taigo: Kombinuje eleganci a výkon ve stylu SUV kupé

K dispozici bude celkem sedm odstínů laku, z nichž jeden – Glass Blue – je zcela nový. Kromě modré si můžete vybírat ze dvou bílých laků, dvou šedostříbrných, černého a červeného.

V interiéru je jedinou novinkou digitální přístrojový štít a u vyšších výbav také větší displej infotainmentu. Jinak zůstává všechno při starém a malé auto stále poskytuje překvapivě hodně vnitřního prostoru, včetně zavazadelníku o objemu 286 litrů.

Mazda 2 Hybrid 2024 1.5 (116HP) - Interiér a exteriér:

Zdroj: Youtube

Bezpečnost hybridní Mazdy na prvním místě

Co se týká bezpečnosti, jde Mazda 2 Hybrid s dobou a nabízí celou armádu jízdních asistentů, které neustále kontrolují situaci nejen před autem, ale i okolo něj. Vylepšený bezpečnostní systém i-Activsense obsahuje asistenci při zatáčení a couvání (tzv. Cross traffic alert) detekci chodců i cyklistů, hlídání mrtvého úhlu i udržování vozidla v jízdním pruhu, přičemž registruje nejen bílé a žluté čáry na vozovce, ale i travní porost nebo hranici asfaltu.

Povedený adaptivní tempomat funguje až do rychlosti 180 kilometrů v hodině. Jako jedno z prvních aut v segmentu B je Mazda 2 Hybrid vybavena středovým airbagem, který zabraňuje srážce řidiče a spolujezdce.

BMW X1 vsadilo na moderní design a tradiční jízdní vlastnosti.
Test BMW X1 plug-in hybrid: Spalovací motor může většinu času odpočívat

Vzhledem k evropským nařízením je v autě přítomen i systém ISA neboli upozornění na překročení rychlosti, které provází jízdu poněkud otravným pípáním. Pro vypnutí tohoto dohledu je třeba se ponořit do hlubin přístrojovky a zdlouhavě naklikat deaktivaci. Uživatelská přívětivost by v tomto ohledu mohla být lepší.

Testování Mazdy 2 hybrid ve Španělsku:

Hybridní systém beze změn

Motorizace zůstává nadále pouze jedna, a to hybridní systém složený z tříválcové benzinové jedna-pětky s výkonem 68 kW a elektromotoru s výkonem 59 kW. Systémový výkon 85 kW poskytne auto zrychlení z nuly na sto za 9,7 vteřin a maximální rychlost 175 km/hod.

Jedná se o klasický hybrid, který si reguluje zapojování spalovacího a elektrického motoru dle potřeby a pro dosažení co nejlepší efektivity. V nižších rychlostech auto přepíná na ryze elektrický pohon, pro který si ukládá energii získávanou během plachtění a brzdění do Li-Ion baterie umístěné pod sedačkou spolujezdce. O řazení se nadále stará systém e-CVT.

Jelikož hybridy od Toyoty patří k těm nejlepším na trhu, spotřeba je více než uspokojivá. Na výrobcem udávanou hodnotu 4,2-3,8 litru se v městském provozu klidně dostanete, ani na dálnici ji pak pravděpodobně nepřekročíte více než o litr.

Renault Scénic má velmi dobrý dojezd na jedno nabití
První jízda elektrickým Renaultem Scénic: Nervózní z malého dojezdu nebudete

S nízkým těžištěm a dobrým vyvážením hmotnosti je Mazda 2 Hybrid mrštným malým autem, jehož jízdní vlastnosti oceníte nejen ve městě (zde se uplatní i skvělý poloměr otáčení), ale i na úzkých točitých okreskách.

Technologie podvozku nepřináší nic objevného, auto však příjemně sedí v zatáčkách a dokáže poskytnout i náznak sportovního svezení. Na dálnici si pak na svou třídu počíná vyrovnaně a ani ve vyšší rychlosti netrpí jankovitostí, která malá auta občas provází. Smířit se musíte jen s vyšší hlučností, danou vyššími otáčkami a aerodynamickým svistem.

Nejvyšší výbava přináší 10,5palcovou obrazovku infotainmentu.Zdroj: se svolením Mazda

Výbava je bohatší než kdy dřív

Mazda 2 Hybrid se prodává celkem v pěti výbavových „balíčcích“. Základní Prime-line obsahuje automatickou klimatizaci, devítipalcový displej infotainmentu, podporu Apple Carplay a Android Auto, parkovací kameru a adaptivní tempomat. Centre-line nabídne navíc 15palcové hliníkové disky, kožený volant a řadicí páku, elektricky ovládaná zadní okna nebo dešťový senzor.

Novým modelem v rodině Škoda se stane Epiq
Městská elektrická Škoda bude mít jméno Epiq. I ona ohromí svým kufrem

Exclusive-line přidává bezklíčový vstup, hliníkové šestnáctky, přední a zadní parkovací senzory a sklápěcí boční zrcátka, Homura pak 17palcová kola, LEDkové přední i zadní světlomety, bezdrátové nabíjení telefonu a sedmipalcovou digitální přístrojovku. V nejvyšší výbavě Homura Plus dostanete kromě výše zmíněného i head-up displej, 10,5 palcový infotainment, 12,3palcový přístrojový štít, navigaci a panoramatickou střechu.

Cenovka modernizované Mazdy 2 Hybrid začíná v Česku na částce 536 450 korun.