Luxusní automobily vyrábí Mercedes-Benz již přes stovku let. Od roku 1972 se pak datuje historie modelu, který má označení Třída S. Nová generace na délku, v porovnání s končícím provedením, narostla o 54 milimetrů a měří tak 5179 milimetrů. Prodloužená verze, kterou podle statistik volí devět z deseti kupujících třídy S, dostane rozvor prodloužený o 110 milimetrů.

Vůz se bude opět nabízet s tradičním pohonem zadních kol, případně s pohonem všech kol. Pod kapotou se ocitnou v první fázi dodávek šestiválcové agregáty. Všechny mají objem tři litry. Dva z nich spalují benzin, tři naftu. Výkony se pohybují od 286 koňských sil do 435 (v případě verze S 500).

Později budou k mání ještě výkonnější verze, včetně těch od AMG, a rovněž plug-in hybrid. Jeho dojezd čistě na elektřinu má být sto kilometrů, tudíž v protokolu o spotřebě na sto kilometrů bude mít přes přítomnost druhého- spalovacího motoru pod kapotou hodnotu 0. Aktuální ceník začíná na sumě 2 536150 Kč v případě verze S 350d.

Airbag pro zadní cestující v Mercedesu třídy S
Pány ředitele ochrání v novém Mercedesu třídy S také čelní airbag vzadu

Vůz dostává novou generaci multimediálního systému MBUX, díky níž si půjde s autem skutečně plnohodotně povídat a dozvědět se třeba odpovědi na encyklopedické dotazy. Mluvit s ním půjde i ze zadních sedaček. Nový je také velký head-up displej zobrazující naváděcí šipky třeba na právě projížděném kruhovém objezdu a další vymoženosti. O nich samozřejmě budu podrobněji informovat v okamžiku, kdy vůz během příštích týdnů podrobíme testu.

Nyní tedy alespoň některé zajímavosti, které tento model odlišují od jiných osobních vozů:

1) Poprvé se vůz nabídne se systémem natáčení zadních kol: Ty až o 1,9 metru zmenší řízení zadních kol průměr otáčení v porovnání s modelem bez tohoto systému. Maximální úhel natočení zadních kol dosahuje 10°.

2)Audiosystém Burmester® High-End 4D Surround Sound zahrnuje 30 reproduktorů a osm nízkofrekvenčních převodníků.

3) K maximálně komfortnímu sezení na sedadle spolujezdce dopomáhá až 19 elektromotorů (8 pro nastavování polohy, 4 pro masážní funkci a 5 pro ventilaci, jeden pro bederní opěrku a jeden pro změnu polohy monitoru na zadní straně opěradla).

První vůz se jménem Mercedes ve firemním muzeu ve Stuttgartu
Jméno Mercedes vozí auta 120 let. Je v něm i malá česká stopa

4)Objem zavazadlového prostoru vzrostl v porovnání s předchůdcem o 20 litrů na až 550 litrů.

5)Třída S patří se součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx od 0,221 mezi vozidla s absolutně nejlepší aerodynamikou.

6) Podvozek E-active body Control dokáže během několika desetin sekundy zdvihnout karoserii až o 8 centimetrů před hrozícím bočním nárazem. Jedná se o novou funkci systému. Podobnou funkci má ale třeba také Audi A8.

7)Teplotu a proudění vzduchu v interiéru reguluje 17 krokových motorů systému Thermotronic. Čtyřzónová klimatizace má dokonce 20 krokových motorů. Tyto elektromotory ovládají vzduchové klapky.

8)Zadní cestující může v případě vážné nehody ochránit zadní airbag. Tato trubkovitá struktura nového zadního airbagu má objem 16 litrů. Celkový objem naplněného airbagu dosahuje až 70 litrů.

Malé čtyřdveřové kupé Mercedesu je tu v druhé generaci
Test Mercedes-Benz CLA: Dává malé čtyřdveřové kupé nějaký smysl?

9)1000krát za sekundu analyzují řídicí jednotky podvozku E-active body control jízdní situaci a podle ní přizpůsobují nastavení podvozku.

10)Ve Třídě S se používají komponenty s celkovou hmotností více než 98 kg vyrobené z materiálů, které šetří přírodní zdroje. Počet dílů s obsahem recyklovaných materiálů je 120 – to je více než dvojnásobek v porovnání s předchůdcem. Dalších téměř 40 kg pochází z obnovitelných zdrojů.