Oproti předešlé generaci novinka nepatrně narostla. Na délku jsou to necelé tři centimetry a o 7 milimetrů se prodloužil také rozvor náprav. Samozřejmostí je více místa na zadních sedadlech a větší zavazadelník, jehož objem činí 530 litrů.

Současně však novinka o něco zhubla a v porovnání s předchůdcem se může jednat až o 100 kilogramů rozdílu. Tento úbytek hmotnosti je výsledkem rozsáhlejšího použití hliníku, hořčíku a vysokopevnostní oceli. Přepracováním prošel i podvozek, nabízející nově integrální aktivní řízení s proměnným převodem a natáčením zadní nápravy.

Přečtěte si: Která dnešní auta se mohou stát ceněnou klasikou? Těchto 7 má velkou šanci

Zatím jsou k dispozici první čtyři motorizace. Jedná se o dva čtyřválce a dva šestiválce, spalující vždy v jednom případě benzín a v druhém naftu. Už začátkem března se ovšem přidávají další tři verze.

Základní jednotkou s nejnižší cenou je model 520d vybavený vznětovým dvoulitrem o výkonu 190 koní (140 kW). Tento model je zároveň jediný, který lze dostat se šestistupňovou manuální převodovkou. Všechny ostatní motorizace jsou k mání výhradně s osmistupňovými automaty.

Současným vrcholem je M550i xDrive

Od března je potom k dispozici i verze 520d EfficientDynamics. Ta díky lepší aerodynamice a dalším úpravám dosahuje papírové spotřeby 3,9 litru na sto kilometrů.

Naftou je živen i výkonnější šestiválec 530d o objemu tří litrů, poskytující 265 koní (195 kW) a 620 Nm točivého momentu.

Na poli benzínových motorů sekunduje slabší benzínový benzínový dvoulitr, značený jako 530i, nabízející 252 koní (184 kW) a 350 Nm. Nad ním stojí opět šestiválec, značený jako 540i, tentokrát s výkonem 340 koní (250 kW) a s točivým momentem 450 Nm.

Nepřehlédněte: Dostupný luxus. Dacia nabídne speciální edici Summit

U tohoto motoru, doplněného o pohon všech kol xDrive, se BMW podařilo dostat zrychlení z nuly na sto pod pět sekund, konkrétně na 4,8 sekundy.

Prozatím nejvýkonnějším modelem nabídky (až do příchodu vrcholné sportovní verze M5) bude M550i xDrive. Tuto verzi pohání osmiválec, jehož výkon se šplhá na 462 koní (340 kW) a točivý moment na 540 Nm. Akcelerace z nuly na sto se v tomto případě odehrává za rovné 4 sekundy.

Naopak pro spořivě smýšlející jedince je tu plug-in hybridní 530e iPerformance, která najede 45 kilometrů čistě na elektřinu a kombinuje benzínový dvoulitr s elektromotorem do výsledného výkonu 252 koní (185 kW).

Umí parkovat s řidičem vedle auta

BMW u řady 5 přichází s velkou hromadou technologických vychytávek, z nichž mnoho je inspirováno vlajkovou lodí - řadou 7. Nechybí kompletní plejáda jízdních asistentů, která je už prakticky připravena na příchod autonomního řízení v roce 2020.

Čtěte také: Ostrá Fiesta ST dostala jen tříválec. S vypínáním jednoho válce

Dále se ve voze nachází nová verze infotainmentu iDrive, poprvé s dotykovým displejem, digitální přístrojová deska nebo bezkontaktní klíč s displejem umožňující samočinné zaparkování a vyparkování vozu zvenku.

Mnoho funkcí lze využívat také na dálku skrze aplikaci v chytrém telefonu. V ní lze auto najít, rozblikat nebo dokonce i sledovat obraz z vnějších kamer třeba v případě, že by bylo auto odtaženo.

Základní cena nového BMW řady 5 je stanovena na 1 292 200 korun. Za tuto částku obdržíte základní motorizace 520d s manuální převodovkou.

BMW řady 5: Ceny na českém trhu

BMW řady 5 - ceník.Zdroj: BMW

Kompletní ceník najdete zde.