Testovací prototypy nové generace si stále drží jistou úroveň maskování hlavně okolo světlometů a masky vozu, nicméně i přesto je docela zřejmé, že jedno z nejprodávanějších Porsche nebude svým designem nijak šokovat, ale půjde spíše o evoluci.

Uvnitř má však jít o zcela nově navržené vozidlo, a to včetně pohonného ústrojí a podvozku. Novinky mají přijít i v rámci technologií a ovládacích prvků uvnitř vozu. Porsche chce prý ještě více zvětšit rozsah možností nastavení mezi sportovním a komfortním charakterem vozu. Architektura interiéru by se měla inspirovat současnou Panamerou.

Volkswagen Golf Sportsvan.
Volkswagen ukázal modernizovaný Golf Sportsvan. Nabídne nový motor

Auto bude postaveno na základě platformy MLB Evo, kterou využívá Audi Q7 či Bentley Bentayga, a dojít má k podstatným škrtům u hmotnosti. U nejvýkonnější verze Turbo S E-hybrid se pak očekává výkon až 700 koní (515 kW).

Zajímavé jsou také informace o testování, které ukazují, jak tvrdě a časově náročné vůbec je vyvinutí nového vozidla.

Vývoj třetí generace oblíbeného SUV totiž začal už v roce 2014 a během testování za tu dobu prototypy a předsériová vozidla ujela kolem 4,4 milionu kilometrů bez ohledu na okolní podmínky.

BMW M5.
BMW představilo nejvýkonnější a nejrychlejší M5. Má 600 koní a pohon všech kol

Auto tak bylo prohnáno tradičně na Severní smyčce Nürburgringu nebo na Hockenheimringu. V Itálii jezdily testovací vozy v dlouhodobém provozu po vysokorychlostním okruhu Nardò o délce 12,6 kilometru.

Materiály, senzory a elektronické systémy dále musely prokázat svou kvalitu a odolnost v různých klimatických zónách: jak při teplotách až plus 50 °C v dubajských dunách a na prašných cestách v americkém Údolí smrti, tak i v mrazu s teplotami klesajícími až k mínus 45 °C na ledu a sněhu na Aljašce v USA.

McLaren 720S a Rolls-Royce Dawn v odstínech sběratele Michaela Fuxe.
Krása, nebo nevkus? Fuchsiový Rolls-Royce i McLaren patří jednomu majiteli

Testovalo se i v parných dopravních zácpách čínských metropolí, na trasách ve Švédsku, Finsku a Španělsku nebo v terénních podmínkách Jižní Afriky, Japonska a Nového Zélandu.

Porsche si chce být jisté, že nová generace Cayenne bude pořád stejným trhákem a techniku novinky nepodceňuje. Od první generace z roku 2002 se tohoto SUV prodalo více jak 760 tisíc kusů. V těchto číslech budou ve Stuttgartu pokračovat už po 29. srpnu, kdy se má novinka představit oficiálně.

Zdroj: Youtube