Současná třída G je na trhu celých 27 let, tedy od roku 1990, kdy přišla nová generace silně navazující na původní model z konce 70. let. Za dobu své existence se pak terénní Mercedes měnil designově zevnitř i zvenku pouze minimálně.

Mercedes byl tedy velmi opatrný, aby kouzlo své terénní legendy zachoval. Nejviditelnějšími změnami na exteriéru jsou nové světlomety s LED kroužky denního svícení, omlazený přední nárazník a trochu pozměněná mřížka chladiče. LED diody teď najdeme rovněž v klasických směrovkách na rozích přídě.

Ford Mustang Bullitt.
Ford Mustang Bullitt se vrací. Pocta autu ze slavné filmové honičky má 475 koní

Podobně lehce byla upravena i záď, která nabídne jiný nárazník a nové diodové světlomety. Rezervní kolo je pak stále upevněno v krytu na pátých dveřích. Rozměry karoserie se změnily jen minimálně, přesněji je třída G o 53 mm delší a 121 mm širší než odchozí generace. Ale i když je větší, je současně o nějakých 170 kg lehčí.

Na technice pod „staronovou“ karoserií ale značka zapracovala pořádně. Hlavní novinkou je asi nahrazení přední tuhé nápravy zcela novou nápravou s nezávislým zavěšením. Zadní náprava je nadále tuhá, přičemž základem „géčka“ je stále prověřený žebřinový rám.

Když už jsme u podvozku, samozřejmostí je vylepšený pohon všech kol a trojice uzamykatelných diferenciálů. Nová třída G má být díky novému podvozku v terénu ještě schopnější a tomu napomůže i nová převodovka, nechybí ani redukce. Nehledě na to má vůz přední nájezdový úhel 31 stupňů, zadní 30 stupňů a přechodový úhel 26 stupňů. Brodivost je na 70 centimetrech a světlá výška čítá 241 mm.

Tatra 601 Monte Carlo na rallye Alpenfahrt.
Hliníkové kupé od Tatry mělo dobýt rallye Monte Carlo. Nakonec ani nevyrazilo

Zmíněná nová převodovka je automatická devítistupňová a podle Mercedesu zajištuje skvělé jízdní vlastnosti v terénu i komfortní jízdu na silnici a ke všemu snížila spotřebu paliva.

V době uvedení na trh bude novinka nabízena prozatím se čtyřlitrovým dvakrát přeplňovaným osmiválcem o výkonu 421 koní (310 kW) a točivém momentu 609 Nm - tato verze dostala označení G 550. Určitě se ale později dočkáme dalších motorizací, mezi něž budou patřit různě naladěné benzinové osmiválce či naftové šestiválce.

Elektronika bude v „géčku“ rovněž nápomocná. Nový jízdní režim G-Mode se spustí, jakmile zařadíte nižší převodovou řadu nebo uzamknete některý z diferenciálů. Režim pak upraví odezvu na plynový pedál, sílu posilovače řízení a přenastaví tlumiče.

DiDia 150.
Tohle bylo nejokázalejší auto 60. let. Svou výjimečností ohromuje i dnes

Interiér třídy G zažil doslova revoluci. Nový je multifunkční tříramenný volant, zjednodušený středový panel s výdechy klimatizace a hlavně, na palubní desce sídlí dnes pro Mercedesy klasický 12,3palců dlouhý displej (spojený ze dvou obrazovek), který nahrazuje klasickou přístrojovou i samostatnou obrazovku infotainmentu. Nutno ovšem podotknout, že nižší výbavy dostanou stále analogové budíky a jeden středový displej.

Nechybí nové elektricky polohovatelné, vyhřívané a taky odvětrávané sedačky s funkcí masáže, kožené čalounění, kam oko dohlédne, nebo audio systém nabízející až 16 reproduktorů. Vylepšeno je odhlučnění interiéru a také průnik vibrací do kabiny. Jelikož karoserie o pár milimetrů narostla, místo pro nohy na zadních sedačkách se zvětšilo o 150 mm.

Do prodeje zamíří nový Mercedes-Benz třídy G letos v červnu. Cena by měla začínat na v přepočtu 2,7 milionu korun.

Zdroj: Youtube