Mnoho zajímavých technických řešení nabízí luxusní SUV, které již od roku 1970 nabízí svým zákazníkům britská automobilka Land Rover.
Například jsem byl velmi zvědav na to, jak v reálu svítí zadní světlomety. Ty jsou totiž na statických fotografiích této novinky ukryty v černém lemování víka zavazadlového prostoru a zadních blatníků.
Jak můžete vidět také na našem snímku, koncová a brzdová světla se rozsvěcují ve svisle orientovaném černém pásu, zatímco směrová světla svítí v lince vodorovné.
Takto se rozsvítí v klidu skrytá zadní světla
Teprve poté, co jsem vedle sebe mohl spatřit exemplář ze čtvrté a nynější nastupující páté generace jsem si povšiml, jak výrazněji je nyní skloněné čelní sklo. Také sřecha se teď směrem dozadu svažuje o hodně více než dosud.

Dozadu se přesto (ve verzi s prodlouženým rozvorem) vejde také třetí řada sedaček. Má pochopitelně elektrické ovládání a díky tomu trvá vzpřímení nebo naopak složení sedaček pouhých osm sekund.
Do terénu na piknik…
Vzadu je k dispozici piknikové sezení
Spodní část rozdělených zadních dveří může posloužit také jako sedačka pro piknik v přírodě. Za zády pak můžou mít cestující ještě jakýsi odkládací stolek.
Na cesty mimo zpevněný terén je nový Range Rover samozřejmě navýsost vhodným dopravním prostředkem. Předurčuje ho k tomu například světlá výška až 295 milimetrů nebo schopnosti přebrodit 900 milimetrů hlubokou vodu.
Zákazníci můžou v případě nového Range Roveru vybírat z pěti výbavových stupňů a čtyř pohonných jednotek. Zcela klasickou konstrukci má pouze zážehový osmiválec. Ten je také nejvýkonnější - nabídne až 530 koní.
Další agregáty jsou pak již elektrifkované. Až sto kilometrů jízdy bez místních emisí CO2 bude možné absolovovat s plug-in hybridem, jehož součástí je také zážehový třílitrový šestiválec. Dohromady ústrojí disponuje výkonem 510 koní. Vysokonapěťovou trakční baterii s kapacitou přes 30 kWh lze dobíjet také u stojanů s rychlým nabíjením výkonem až 50 kW.