Jestliže až dosud byl také v Evropě prodávaný Ford Ranger Raptor s jeho skvělým sportovně-terénním podvozkem trošku podceńován vzhledem k jeho čtyřválcovému turbodieselu, nyní se situace v tomto směru dramaticky změní.

Vzhled vozu si můžete prohlédnout v naší fotogalerii

Diesel sice bude časem také k dispozici, ale již v prosinci dorazí na evropské trhy nový Raptor se zážehovým třílitrovým šestiválcem, který dopují dvě turbodmychadla.

Agregát má v evropské specifikaci nejvyšší výkon 288 koňských sil a točivý moment 491 Newtonmetrů.Zmíněná turbodmychadla mají navíc ve sportovním režiimu Baja (ten je jeden ze sedmi možných) schopnostr zůsatat roztočená až tři sekundy, díky čemuž se podstatně zkracuje reakční doba motoru na opětovné sešlápnutí plynového pedálu.

Nový Ford Ranger se představil. Svezeme se ale až za rok
Nový Ford Ranger se ukazuje. Bude umět svítit také do boku

Do tohoto režimu lze přepnout také hlasitovst výfukové soustavy. Je ale třeba myslet na to, že s plně otevřenou výfukovou klapkou není možné jezdit po veřejných komunikacích. Tam si řidič musí vystačit s některým ze zbývajících “hlasů” výfuku.

Raptor má oproti standardnímu Rangeru opět zásadním způsobem přepracovaný podvozek. Zásadní roli plní také tlumiče Fox, které mají průměr přes šest centimetrů a v její olejové náplni je také příměs teflonu. To snižuje v porovnání se standardními tlumiči tření asi o polovinu.

Na "zadní se nepostaví"

Dobrou vychytávkou je také schopnost přitvrzení zadních tlumičů při prudké akceleraci vozu. Díky tomu se zabrání nadměrnému odlehčení předních kol.Vzhledem k předpokldádané razantní jíždě v terénu konstruktéři pripravili pro nový Raptor masivní ochranu podvozku. Například vpředu je 2,3 milimetrů tlustý plát z vysokopevnostní oceli.

Poprvé bude Ranger Raptor vybaven stálým pohonem všech kol a uzávěrkami předního a zadního diferenciálu.

V areálu maďarského závodního okruhu jsme zkoušeli nové verze Fordu Ranger
Současný Ford Ranger se loučí speciálními edicemi. Zkoušeli jsme je v terénu

Z řady elektronických asistentů lze zmínit také speciální terénní tempomat Trail Control, který umožňuje nastavit stálou rychlost až do hranice 32 kilometrů v hodině. Díky tomu se pak řidič může plně soustředit na volbu směru jízdy v náročných podmínkách.

Mezi nové prvky výbavy patří adaptivní Matrix LED světlomety, uvnitř pak je digitální přirstrojový štít a centrální obrazovka s úlopříčkou přes dvanáct palců.

Cestující se uvelebí ve zcela nových sportovních sedačkách a pohodu v interiéru zajistí například ambientní osvětlení nebo hudení systém B&O s dvanácti reproduktory.