Přechod na koncernovou platformu MQB A0 (Ibiza ji má jako první malé auto v rámci koncernu Volkswagen) znamená zajímavou rošádu v rozměrech. Na jednu stranu se prodloužil rozvor, a to o celých 95 milimetrů - takže finální hodnota činí 2564 mm. Přibylo i šířky, o 87 mm na výsledných 1780 mm. Na druhou stranu je ale vůz o 2 mm kratší, takže měří 4059 mm.

V praxi to tedy znamená, že má Ibiza s kratšími převisy výrazně bohatší prostor v interiéru, zejména pro zadní pasažéry, kteří mají o 35 mm více místa pro kolena. Všichni mají také více místa na hlavu a razantně se zvětšil kufr, jehož objem nově činí 355 litrů – o 63 litrů více, než v předchozí generaci.

Čtěte také: Umění kamufláže. Podívejte se, jak nápaditě automobilky utajují svoje novinky

Také uvnitř prošel malý Španěl přepracováním. Objevuje se zde třeba nový, až osmipalcový displej infotainmentu, příplatkový audiosystém od Beats nebo kompletní zástup jízdních asistentů v čele s automatickým popojížděním v koloně.

Co se výbavových stupňů týče, v nabídce bude základní Reference, vyšší Style, sportovně laděný FR a luxusně pojatý XCellence. Právě FR a XCellence budou přitom stát stejně a lišit se budou jen ve vzhledu a provedení některých prvků. Ve výčtu výbav potom nebude chybět třeba kompletně LED osvětlení.

Čtěte také: Kávovar, koloběžka, hodiny za miliony. Podívejte se na nejdivnější prvky výbavy

Motorizace začínají na nejmenším přeplňovaném litrovém tříválci 1.0 TSI, jehož výkon činí buď 95 koní (70 kW) nebo 115 koní (85 kW).

Velkou novinkou je ovšem čtyřválcový agregát 1.5 TSI Evo o výkonu 150 koní (110 kW), který u Volkswagenu postupně nahrazuje starší 1.4 TSI. Zatím jej ale nalezneme pouze v současném Golfu a Ibiza jej dostane až koncem roku.

Čtěte také: Nový Golf dorazí za dva roky. Dostane nový diesel, GTI hybridní techniku

Z dieselových jednotek je na výběr pouze čtyřválec 1.6 TDI, ovšem hned ve třech výkonových verzích. K dispozici bude 80, 95 nebo 115 koní (60, 70 nebo 85 kW).

Nabídku uzavírá ještě speciální verze zmiňovaného agregátu 1.0 TSI spalující zemní plyn. Zatímco slabší motory budou standardně párovány s pětistupňovým manuálem, výkonnější motorizace dostanou stupňů šest, případně příplatkový dvouspojkový automat DSG.

Spuštění prodeje je plánováno na červen letošního roku, ceny zůstávají prozatím neznámé.