Peugeot 2008 je po svojí modernizaci nepřehlédnutelný zejména kvůli oněm třem „drápům“. Ty se objevují v podobě LED světelných lišt v leskle černém dekoru pod hlavními světly. Na přídi je nová také širší maska chladiče, díky které vypadá vůz celkově opticky širší. A to navzdory tomu, že se rozměry nijak nezměnily – malé SUV má stále 2 605 milimetrů rozvoru, celkovou délku 4 300 milimetrů, šířku 1 987 milimetrů včetně zrcátek, a výšku 1 550 milimetrů.

Tři světelné segmenty, byť už ne úplně „drápy“, se objevují také u zadních svítilen a verze GT, vybavená plně LED světlomety, má tři světelné moduly i v hlavních světlech. Drobnou změnou jsou černé kryty zrcátek, společné pro všechny verze, nová kola o velikostech 16 až 18 palců, přenesená z většího modelu 408, nebo nové barvy v barevné paletě. Na tiskových fotkách se objevuje módní šedá s názvem Selenium, přibyde ale i bílá Okenite s modrošedými odlesky. Celkem je na výběr ze šesti barev. Nejvyšší výbava GT má navíc černou střechu.

Lépe vybavený interiér

Uvnitř vozu si i základní verze Active polepšila u středového dotykového displeje ze stávajících 7 palců na 10 palců. Co ale základní výbava Active nemá, to je digitální přístrojový štít. Peugeot 2008 má samozřejmě i nadále ergonomické rozložení i-Cockpit s velmi malým volantem a přístrojovým štítem umístěným na vrchu palubní desky, aby byl blíže zornému poli řidiče. Verze Active má klasickou přístrojovku s analogovými ručičkami, vyšší výbavy Allure a GT pak novou digitální podobu, u GT dokonce s 3D zobrazením.

Ultimativní a naprosto běžná verze pěkně pospolu
Číslo 205 je pro Peugeot posvátné. Značka si nyní připomíná jeho čtyřicátiny

Peugeot láká také na novou řadicí páku u verzí s manuální převodovkou, nové látky v interiéru, nastavitelné ambientní osvětlení, vyšší počet USB konektorů, parkovací kamery s vyšším rozlišením a samozřejmě na spoustu asistenčních systémů. Ty sahají od nouzového brždění, přes adaptivní tempomat a udržování v jízdním pruhu až po rozšířený systém čtení dopravních značek.

Na dnešní dobu pozoruhodná paleta motorizací

Tisková zpráva staví na první místo mezi motorizacemi plně elektrickou verzi e-2008. Ta dostává pohonné ústrojí z modelu e-208 a e-308. Oproti variantě před faceliftem se tedy výkon zvýšil ze 136 na 156 koní, a baterie si kapacitně polepšila z 50 na 54 kWh. Dojezd dle měřícího cyklu WLTP se tím pádem posunul z 345 na 406 kilometrů. Maximální nabíjecí výkon na stejnosměrné nabíječce činí 100 kW, při nichž se e-2008 nabije z 20 na 80 % za 30 minut.

O něco níže na žebříčku elektrifikace je nový 48V hybrid. Ten kombinuje tříválcový motor 1.2 PureTech s elektromotorem, který je součástí šestistupňové automatické převodovky. Jedná se o klasický hybrid, nikoliv o plug-in, takže vůz s baterií a elektromotorem hospodaří za jízdy samočinně. Peugeot uvádí, že hybridní verze sníží spotřebu oproti benzínové o 15 %, a ve městě zvládne jezdit až polovinu času s vypnutým motorem.

Jedině v případě vozu Hyundai Tucson mají zákazníci možnost volby mezi hybridním nebo dieselovým pohonem
Souboj dieselových a hybridních rodinných SUV: Naftových je více a jsou levnější

Dobrou zprávou je, že si 2008 zachovává i čistě spalovací motory, díky čemuž má na dnešní dobu velmi rozsáhlou paletu motorizací.

Úplným základem je motor 1.2 PureTech o výkonu 100 koní, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Stejný motor je k dispozici i v silnější verzi o výkonu 130 koní, tady lze volit mezi manuálem a osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. A nakonec je tu i dieselový čtyřválec 1.5 BlueHDI, který nabízí 130 koní a spojení výhradně s automatem.

Inovovaný Peugeot 2008 jde do prodeje v létě tohoto roku, nová hybridní motorizace potom dorazí na začátku příštího roku. V nabídce budou tři zmiňované výbavové stupně Active, Allure a GT, výroba i nadále probíhá ve španělském městě Vigo.