Je sice pravda, že loňské prodeje Volkswagenu Golf se oproti stavu z roku 2019 propadly na polovinu a dokonce i v porovnání s předloňskem ztratil 28 procent zákazníků, přesto tento klasický model nižší střední třídy zůstává pro velkou část zákazníků v Evropě tím nejžádanějším.

Na kompletní pořadí modelů od 25. pozice až po tu první se můžete podívat do naší fotogalerie.

Vyplývá to ze statistiky společnosti Jato Dynamics. Ta sečetla prodané vozy z 25 zemích Evropské unie a k nim přidala ještě exempláře zakoupené ve Velké Británii, Norsku a Švýcarsku.

Volkswagen Golf se jako jediný model dokázal vloni přehoupnout přes hranici 200 000 prodaných kusů. Přesto s více než 205 000 "čárkami" neměl velký náskok před pronásledovateli. Těmi byly se shodnou bilancí přes 196 000 exempláři Peugeot 208, Dacia Sandero a Renault Clio.

Škoda Fabia čtvrté generace
Fabia vloni předběhla Octavii vinou čipové krize. Na tu se čeká i déle než rok

Nejžádanějším vozem, který vzniká na území České republiky se vloni stal Hyundai Tucson, který skončil 13. a o tři příčky tak přeskočil nejžádanější Škodu - Octavii.

Elektromobil zatím pouze jediný

Ta se udržela dokonce i před Teslou Model 3. Ta jako první "čistý" elektromobil v absolutním pořadí skončila se 141 000 prodanými kusy na sedmnácté pozici. Octavia, která byla 16., si připsala o tři tisíce více registrací.

Nový Opel Astra- premiéra Praha
Nová generace Opelu Astra vstupuje na trh. I nejslabší verze zvládne 200 km/hod

Této Tesle, stejně jako modelu Dacia Sandero, nepomohlo ani to, že se v některých měsících staly v Evropě těmi vůbec nejprodávanějšími vozy. Elektromobilů se však prodalo výrazně více, než by ukazovalo číslo u Tesla. Zejména řada francouzských vozů se totiž v současnosti prodává jak se spalovacími motory, tak také v plně elektrické verzi.

Značkou, která má v TOP 25 nejvíce modelů, je Volkswagen. Připsal si jich celkem pět. Následuje Peugeot se třemi. Renault, Dacia, Toyota a Fiat mají na svém kontě dva.