V Číně se nebude prodávat model Scala, místo něho automobilka Škoda nabídne zdejších zákazníkům další karosářskou variantu modelu Kamiq. Obdobně jako se tu nabízí Kodiaq GT, který má zadní partii v designu vozů SUV-kupé, dostane podobné tvary i Kamiq GT.

Skicu tohoto vozu ukázala Škoda na digitálním panelu v průběhu akce Škoda Media Day v Šanghaji. Mezi pozvanými novináři byl i redaktor Deníku a Automix.cz.

"Studie s designem velmi podobným sériovému provedení se ukáže ještě v průběhu letošního roku na některém z dalších autosalonů a sériová výroby by měla být zahájena někdy na přelomu letošního a příštího roku," uvedl na náš dotaz zdroj, který je obeznámen s produkčními plány čínského zastoupení mladoboleslavské automobilky.

Odhadovaná podoba nové Škody Octavia podle serveru Motor1.com
Je tohle tvář nové Škody Octavia? Silně se nechala inspirovat Scalou

Podle něho se nepočítá s tím, že by se toto vozidlo vyrábělo a prodávalo také na evropských trzích.

Kromě této novinky se čínskému publiku v Šanghaji ukázal také již v Ženevě představený koncept elektromobilu Vision IV. Na rozdíl od něho se však nejedná o vůz se dvěma elektromotory a pohonem všech škol. Zdejší vůz by měl mít poháněnou pouze jednu, a to zadní nápravu. Elektromotor má ale i tak velmi solidní výkon 150 kW, což umožňuje maximální rychlost 160 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost během 9 sekund. Kompaktní lithium-iontová baterie má kapacitu 83 kWh a je umístěna v podlaze mezi nápravami. Maximální dojezd vozu činí až 500 km a na 80 procent kapacity půjde baterii dobít pomoci rychlodobíjení za půl hodiny.

Škoda Scala nebo Škoda Rapid? To se uvidí!
Škoda Scala vs. Rapid. Je výhodnější sáhnout po odcházejícím modelu?

Důvodem pro volbu pohonu pouze jedné nápravy (ženevský Vision IV je vůz s pohonem všech kol) je zejména skutečnost, že v Číně není o vozy s pohonem všech kol příliš velký zájem, byť se tu rovněž nabízejí.

Čína je již devět let největším světovým trhem značky Škoda. Aktuálně je každý čtvrtý vůz s logem automobilky dodán zákazníkovi v Číně. Navzdory klesajícímu celkovému trhu zaznamenala značka Škoda i v roce 2018 znovu rekordní výsledky. V porovnání s rokem 2017 se prodeje zvýšily o 4,9 % z 325 000 na 341 000 vozů. Od roku 2007 dodala společnost Škoda-Auto zákazníkům do Číny celkem již 2,6 milionů vozů.