Především černé doplňky odlišují verzi Monte Carlo od běžných Fabií čtvrté generace. Sama automobilka v tiskové zprávě přiznává, že právě představená novinka je lifestylová varianta se sportovním nádechem.

Její exteriér i interiér si můžete prohlédnout v přiložené fotogalerii.

Verze Monte Carlo pro své vozy připravuje mladoboleslavská automobilka již od roku 2011. Poprvé ji dostala právě Fabia. Značka tak chce veřejnosti připomínat úspěchy, kterých dosáhla při slavném rallyovém závodě.

Dynamický vzhled vozu dodává černá maska chladiče, specifický přední a zadní nárazník, difuzor zadního nárazníku v černém provedení nebo černá kola z lehké slitiny o průměru od 16" do 18". 

Premiéra vozů Škoda Enyaq Coupe a Enyaq Coupe RS
Škoda odtajnila další elektromobil: Enyaq Coupé je i ve verzi RS

Rovněž v interiéru dominuje černá barva. Vůz nabízí standardně sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami a tříramenný multifunkční volant. Dekorační lišta na přístrojové desce, části středové konzole a madla dveří mají červený metalický dekor. Loketní opěrky v předních dveřích a spodní část přístrojové desky dostaly karbonový vzhled.

Nejsilnější motor jen s automatem

Součástí standardní výbavy jsou biLED přední světlomety, dále také mlhová světla nebo multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou. Za příplatek pak lze získat třeba také boční airbagy pro zadní sedačky, systém pro automatické parkování, systém pro asistovanou jízdu nebo rovněž o patnáct milimetrů snížený sportovní podvozek.

Škoda 1101 VO/P získala přezdívku Bojový tudor
Škodu "Bojový Tudor" stvořili před 75 lety. Její nástupci měli umět i plavat

Se čtyřválcovým zážehovým motorem 1,5 TSI s výkonem 150 koní je Fabia Monte Carlo schopná dosáhnout maximální rychlost 225 kilometrů v hodině. Z nuly na stovku zrychlí během osmi sekund a kombinovaná spotřeba činí 5,6 litru.

K dispozici jsou také dvě verze litrového přeplňovaného tříválec naladěné na výkon buď 95 nebo 110 koňských sil.

Nejméně výkonnná varianta je dostupná pouze s pětistupňovou manuální převodovkou, zbylé dva agregáty lze spojit se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Prostřední výkonovou verzi navíc i se šestistupňovým manuálem.