Zatím automobilka Seat, která kromě své původní značky obhospodařuje také sportovněji orientovanou odnož Cupra, nabízela zákazníkům pouze jediný elektromobil. Byla jím Cupra Born. Oproti tomuto vozu je ale Tavascan znatelně větší a tudíž bude lépe plnit roli roddinného automobilu.

Na to, jak vypadá ze všech úhlů, jaký má interiér, a jak jsou zpracované jednotlivé detaily, se můžete podívat do naší fotogalerie.

Na délku španělská novinka měří 4644 milimetrů, její šířka činí 1861 a výška 1597 milimetrů. Mezi nápravami je vzdálenost 2766 milimetrů. V souladu s rodinným zaměřením je také objem zavazadlového prostoru. Pojme 540 litrů.

V souladu s filozofií značky nebude ani základní verze vůbec pomalá. Verze s pohonem pouze zadních kol totiž řidiči nabídne k využití 286 koňských sil, varianta se dvěma motory a tedy pohonem všech kol pak 340 koňských sil. Točivý moment je u této motorizace pozoruhodných 545 Newtonmetrů. Z nuly na stovku se díky tomu vůz rozjede už za 5,6 sekundy.

Zajímavostí je, že hmotnost předního elektromotoru je pouze šedesát kilogramů. Rozložení hmotnosti mezi oběma nápravami je v téměř ideálním poměru 49:51.

Pohonný agregát nebo agregáty budou čerpat energii z vysokonapěťové baterie s kapacitou 77 kWh. Tato zásoba energie vystačí na ujetí 550 kilometrů. Verze s pohonem všech má podle měřícího cyklu WLTP ujet jen o třicet kilometrů méně.

Energii lze do baterie doplňovat u nabíječky se stejnosměrným proudem výkonem 135 kW. Díky tomu se již po sedmi minutách od připojení vozidla zvýší jeho dojezd o sto kilometrů.

Efektivnost elektrického pohonu bude mít řidič možnost ovlivnit nastavením míry rekuperace. Ta se ovládá páčkami na volantu a k dispozici jsou čtyři úrovně.

Sportování se prý bránit nebude

Lidé z automobilky Cupra během slavnostního premiérového večera rovněž slíbili, že Tavascan bude mít jízdní vlastnosti, na jaké jsou vlastníci předcházejících modelů s logem Cupra zvyklí. K jízdní agilitě přispěje jak nízké těžiště, tak třeba také víceprvková zadní náprava. Stabilizační systém ESC lze přepnout do sportovní nastavení (ESC Off) a řidič bude moci využít také výhod plynoucích z adaptivních tlumičů.

Vůz bude jezdit na kolech od velikosti 19 až do 21 palců. Zájemci si budou moci koupit také kovaná kola z lehké slitiny. Disky mají v tom případě velikost 21 palců a budou se na ně montovat sportovní pneumatiky s šířkou 255 milimetrů vpředu i vzadu.

Případné krizové situace má řidiči pomoci vyřešit sada elektronických bezpečnostních asistentů. Například je mezi nimi asistent pro vyhýbací manévr nebo asistent pro odbočování. Hodit se může také asistent pro bezpečné vystupování.

Kamery hlídají celé třistašedesátistupňové okolí vozu a automobil dostává díky systému Car2X informace o dění na silnici před vozidlem od dalších účastníků silničního provozu. Například tak řidič v předstihu ví o záchranných vozidlech na trase, nehodách, odstavených automobilech a dalších nepříjemnostech.

Tavascan bude do Evropy dovážen z čínského výrobního závodu koncernu Volkswagen. Prodej začne v roce 2024 a v plánu je roční prodej více než sedmdesáti tisíc kusů.

Zákazníci si budou moci vybrat ze šesti různých barev. Výbava obsahuje vše potřebné. Uprostřed palubní desky se nachází patnáctipalcový displej. Pod ním je pak osvětlená lišta pro nastavování teploty na klimatizaci.

Typické pro Cupru již se staly ozdobné prvky v měděné barvě. Vyšší verze pak mají na palubě třeba také prémiový audiosystém Sennheiser s dvanácti reproduktory. Poměrně neobvyklé je, že už základní varianta bude vybavena sportovními anatomickými sedačkami. Později mají přibýt dokonce skořepinové.

Ceny zatím známy nejsou.