Po třinácti letech skončil definitivně životní cyklus třetí generace vozu Fiat Punto. Auto, které patřilo do třídy takzvaných městských hatchbacků a mezi své konkurenty počítalo třeba Volkswagen Polo, Opel Corsa, Renault Clio nebo i Škodu Fabia, bylo zejména v počátcích své kariéry velmi úspěšné. První generace se například v roce 1995 stala evropským autem roku.
"V tuto chvíli máme u dealerů posledních dvacet kusů tohoto vozu," uvedla pro Automix.cz mluvčí tuzemského zastoupení koncernu FCA Sylva Marounková. Obvykle jde podle ní exempláře se čtyřválcovým zážehovým motorem 1,4 a výkonem 77 koní. Mají stupeň výbavy Plus, což znamená, že obsahují například klimatizaci, zatmavená okna, elektricky vyhřívaná zrcátka i kůží potažený volant. Cena za takový vůz se pohybuje kolem úrovně 255 000 Kč.

Letos se zatím podle údajů Svazu dovozců automobilů v České republice prodalo 38 nových exemplářů tohoto vozu. Vloni za celý rok prodejní statistiky zaznamenaly 105 kusů. Ještě před pěti lety se ovšem prodávalo více než pět set kusů ročně a před deseti lety pravidelně přes 1200. Podobná situace byla i v evropském měřítku. Ze 400 000 kusů v roce 2006 vloni prodeje klesly na necelých padesát tisíc kusů.
V době, kdy byl model na vrcholu slávy, existovala také sportovní verze Punto Abarth.
Design vozu je i nadále velmi líbivý. Není ostatně divu, protože jeho autorem je slavný designér Giorgetto Giugiaro.