Oproti roku 2016 se zvedly celkové prodeje o 4,3 %. Mimořádně úspěšný byl ovšem i samotný závěr roku. Jen v prosinci dodal koncern 999 800 vozidel, což je o 8,5 % lepší výsledek, než jaký byl zaznamenán v prosinci loňského roku. Tyto výsledky zároveň utvrzují Volkswagen v pozici největší světové automobilky.

Stabilní růst v Evropě (+3,1 %), Severní Americe (+4,0 %) a v Číně (+5,1 %) poukazuje na to, že obrovská emisní aféra, která odstartovala v roce 2015, neměla na prodeje prakticky žádný vliv.

Paradoxně jediný a jen velmi mírný pokles lze pozorovat v domácím Německu, kde celoroční prodeje oproti loňsku spadly o 0,4 % na výsledných 1 292 000 vozidel. Na druhou stranu byl s 5,0% nárůstem i zde silný měsíc prosinec.

Značnou podporu lze potom vidět na dvou rozvojových trzích, na kterých se rapidně zvedá ekonomická situace. Jen v Rusku stouply meziroční prodeje o 14,8 % a vůbec největší růst zaznamenal region Jižní Ameriky, kde vylétly meziroční prodeje o 23,7 % vzhůru.

Co se týče dalšího směřování, Volkswagen chce být v dohledné době lídrem v oblasti elektrifikace a budoucí dopravy. Právě proto investuje nemalé finanční příspěvky do vývoje nových technologií, kam spadají třeba systémy autonomního řízení, digitalizace a vzájemná propojitelnost vozidel. Zároveň ale stále zdokonaluje i stávající modelovou řadu.

Přehled toho, jak si vedly za rok 2017 jednotlivé automobilky v rámci koncernu, lze pozorovat v tabulce níže:

Značka: Prodeje 2017: Meziroční změna:
Volkswagen osobní vozy 6 230 200 +4,2 %
Audi 1 878 100 +0,6 %
Škoda 1 200 500 +6,6 %
Seat 468 400 +14,6 %
Porsche 246 400 +3,6 %
Volkswagen užitkové vozy 497 900 +4,2 %
MAN 114 100 +11,6 %
Scania 90 800 +11,6 %
Celkové prodeje 10 741 500 +4,3 %