Na počátku tisíciletí značka Volkswagen řádně rozšířila portfolio svých nabízených osobních automobilů. Právě před dvaceti lety se rozhodla uvést na trh také velké SUV, které pojmenovala Touareg.

Na to, jak vypadá ve speciální edici, se můžete podívat do naší fotogalerie.

Od té doby již takto označených vozů prodala více než milion kusů. Nyní nabízí speciální edici s motorem V6 TSI, která bude od poloviny června k mání za 2 479 900 Kč.

Mezi mimořádné znaky nové speciální edice patří nový lak v odstínu „modrá Melo“ a leštěná 20“ kola „Bogota“ dodávaná pouze pro tento jubilejní model. Výrazný vnější design je doplněn tmavě tónovanými skly bočních a zadních oken, zadními LED svítilnami s kryty v odstínu červená Cherry a plaketou „EDITION 20“ na B sloupku karosérie.

Uvnitř je také leccos jinak. Už při nastupování uvítají řidiče a spolujezdce vpředu osvětlené prahové lišty s nápisem „EDITION 20“. Vyhřívána a klimatizovaná sedadla jsou čalouněná velmi kvalitní černou kůží (typ „Savona“) s výrazným kosočtvercovým prošíváním a kontrastními švy ve světle béžovém odstínu „Ceramique“.

VW ID.BUZZ
Ikonický minibus Volkswagen se vrací. Ovšem už jezdí na elektřinu

Sportovní charakter pak je zvýrazněn červenými ozdobnými prvky a kůží obšitá páka voliče automatické převodovky je navíc opatřena nápisem „EDITION 20“.

Touareg dříve vyhrával Dakar

Ve své historii Touareg zaujal řadou věcí. Například iž při své premiéře v roce 2002 překvapil motorem V10 TDI se zdvihovým objemem 5,0 litru, který poskytoval v tehdejší době pozoruhodnou hnací sílu s maximálním točivým momentem 750 N.m. Oddělením Volkswagen Motorsport nasazovaný „Race Touareg“ dominoval Rallye Dakar třikrát v řadě, v letech 2009 až 2011. Poté následovaly různé maratonské světové rekordy, například 23 000 kilometrů ujetých na síti silnic Panamericana za necelých dvanáct dnů. V roce 2006 odtáhl Touareg z hangáru dopravní letadlo Boeing 747 o hmotnosti 155 tun, a připsal si tak další světový rekord.

Druhým z vozů, který je také k dostání ve speciální edici 20years, pak je Golf R. Již dvě desetiletí je tedy Golf označení stylizovaným "erkem" nejsilnějším ze sportovních verzí klasického hatchbacku nižší střídy, do nichž samozřejmě stále patří klasické GTI.

Volkswagen Golf GTI  VIII z roku 2020
Nový král ostrých hatchbacků: VW Golf GTI VIII. Připomeňte si jeho předchůdce!

Zatímco "běžný" Golf R poskytuje řidiči k využití potenciál 320 koňských sil, ten se speciálním logem k 20. výročí umí v motoru vyrobit ještě o třináct koní více.

Volkswagen zatím neuvedl parametry týkající se maximální rychlosti nebo zrychlení, ale dá se předpokládat, že právě ve zmíněném druhém parametru bude tento Golf R historicky nejrychlejším.

Kupující limitované dvacetileté edice automaticky získají rovněž Performance paket, který umožňuje například také spuštění módu pro driftování. Mezi nové mimořádné prvky výbavy patří například větší páčky u volantu pro manuální řazení automatické převodovky a samozřejmě karbonové ozdobné prvky.

Označení 20R je zvenčí na karosérii a také v noci svítí na zem ze zpětných zrcátek.

Ceny Golfu 20R zatím stanoveny nebyly.