Trojice modelů Volkswagen dosáhla výsledků především v oblasti „ochrany dospělých cestujících“. Elektromobil ID.5 obdržel v hodnocení 93 procent možných bodů, Polo a Taigo dokonce 94 procent. Hodnocení vychází mimo jiné z výsledků čelních a bočních nárazových zkoušek včetně testu ochrany před poraněním krční páteře při nárazu zezadu. ID.5 vděčí za své výsledky nejen spolehlivé ochraně cestujících při nárazu, ale také opatřením, jež umožňují mimořádně rychlé vyproštění posádky z vozu při záchranných pracích po nehodě. Dalším důležitým prvkem bezpečnostní výbavy je centrální boční airbag pro cestující vpředu, jímž jsou vybaveny všechny tři testované modely značky Volkswagen. Centrální boční airbag může při boční kolizi předejít možnému kontaktu hlav osob sedících na sedadlech vpředu, nebo alespoň minimalizovat jeho intenzitu. V hodnocení „ochrany dětí“ dosáhl model ID.5 výsledku 89 procent. Toto hodnocení zohledňuje tři důležité aspekty. Kromě ochrany, kterou zaručují zádržné systémy pro děti při čelním nebo bočním nárazu, je pozornost zaměřena také na bezpečné upevnění dětských sedaček různých velikostí a další prvky výbavy vozidla pro přepravu dětí. V této oblasti se skvěle vedlo také modelům Polo (80 procent) a Taigo (84 procent). Program hodnocení Euro NCAP slouží od roku 1997 jako přísné měřítko úrovně bezpečnosti nových modelů vozidel v Evropě. Zákazníkům poskytuje informace o bezpečnosti oblíbených nových modelů nedlouho po jejich uvedení na trh. V uplynulých letech byly zkušební postupy a požadavky na sériově dodávané asistenční systémy a pasivní bezpečnost průběžně zpřísňovány. Podrobné informace o jednotlivých testech jsou veřejně dostupné na www.euroncap.com.