Jednou věcí se musím pochlubit. Při prvním seznámení se s Kiou EV6 GT se mi podařilo ve sprintu z místa na zhruba dvě stě metrů dlouhém úseku letištní plochy v konkurenci dalších osmi motoristických novinářů dosáhnout nejlepšího času. 

Na vůz zvenku i zevnitř se podívejte do našeho fotografického přehledu.

Fotobuňka na konci ukázala čas 6 sekund a 707 tisícin. Vlastně ani moc nevím, jak se mi to podařilo. Tuto disciplínu neřadím mezi řidičsky obzvláště obtížné. Vlastně se stačí pouze nastavit na startovní čáru a pak se po rozsvícení semaforů rozjet s nohou tlačící plnou silou na pedál akcelerátoru. Nesmí se pak polevit až do okamžiku přejetí cílové čáry, což možná někteří jedinci s vidinou blížícího se konce rovinky nevydrželi…

Nakonec ale dosažený čas není úplně podstatný. Během této doby se vůz rozjel už na tempo 150 kilometrů v hodině. Ten čas i rychlost v cíli byla o dost větší než u dalších čtyř vozů, s nimiž jsem také zkoušel tento sprint. Například běžná Kia EV6 byla v cíli o sekundu později, nejvýkonnější verze spalovacího Stingeru pak byla zhruba na její úrovni.  ProCeed GT ztrácel na tato auta zhruba osm desetin sekundy a Niro EV ještě dalších sedm desetin.

Faktem je, že zátah elektromotorů v EV6 GT je zejména na prvních desítkách metrů opravdu ohromomující. Nedivím se tedy sdělení Aleše Barny - šéfa tuzemského zastoupení korejské automobilky, že každá druhá v Česku objednaná Kia EV6 je právě ve verzi GT.

Podívejte se, jak si vůz počínal ve známém "zeleném pekle".

| Video: Youtube

Lákavé jsou i její papírové technické parametry. Maximální dosažitelný výkon elektromotorů na obou nápravách je 585 koní, nejvyšší točivý moment 740 Nm.

Jede až 260 km/hod

Na německé dálnici si můžete vyzkoušet maximální rychlost 260 kilometrů a na bezpečném místě (jako my) pak zrychlení z nuly na sto za 3,5 sekundy. Na volantu je speciální tlačítko GT, kterým se lze spustit režim pro stoprocentní využití výkonu motorů, protože i v režimu Sport jede vůz jen na 80 procent. A pak lze také aktivovat speciální Drift Mód. Aby byl v činnosti a tedy byla vypnuta stabilizace, musí se auto přepnout do režimu Sport, zapnout parkovací mód, sešlápnout brzda, vypnout stabilizace a nakonec ještě přitáhnout obě pádla pro volbu rekuperace k sobě.

Přitom se stále jedná o praktické rodinné auto. Docela zajímavé je, že na zadních sedačkách je dokonce o půldruhého centimetru více místa pro kolena než v běžných verzích EV6. To díky montáži tenčích sportovních sedaček.

Auto má samozřejmě také množství technických vychytávek. Například elektromotory můžou dosahovat až 21 000 otáček a i kvůli tomu jsou chlazené olejem.

Změněné jsou i podvozkové díly a dokonce pneumatiky. Například ve sportovních Michelinech Pilot Sport 4S v rozměrnech 255/40 R21 je uvnitř běhounu molitanová tlumící vrstva.

Mimo hydraulických brzd umí auto brzdit díky rekuperaci. Tento rekuperační výkon dosahuje až 300 kW.

A pokud vás zajímá dojezd a rychlost dobíjení, pak vězte, že podle měření WLTP je vůz schopnen překonat na jedno nabití 424 kilometrů. Díky osmisetvoltové palubní elektrické síti lze na nabíječce s výkonem 350 kW navýšit kapacitu baterie z 10 na 80 procent již během 18 minut.