Platí to ovšem jen pro horní a střední část sídliště, okolí marketu Šipka a autobusové zastávky v Nádražní ulici.
 Obyvatelé Truhlářské ulice si o takovém vybavení zatím mohou nechat jen zdát. Uvolněná dlažba, díry v chodnících a nedostatečné osvětlení jsou pohromou nejen pro seniory a zdravotně postižené, ale pro všechny, kteří tudy procházejí.

„Na sídlišti nebydlím, ale chodím sem téměř denně za maminkou. Doprovázím ji na procházky i na nákupy. Mám totiž velmi vážné obavy, že na rozbitém chodníku upadne," svěřila se Zdena Pilczová.

Dobrou zprávou pro obyvatele Jihu tak je, že v příštím roce začne třetí etapa regenerace. „Její součástí je rekonstrukce chodníků. Nerovný kryt nahradíme povrchem z betonové zámkové dlažby. Bude pevnější, bezbariérový a s liniovými prvky pro zrakově postižené," vysvětlil místostarosta Písku Josef Knot. (TOP 09). 


Práce by mohly začít na začátku letních prázdnin příštího roku. „Do poloviny prosince letošního roku budou k dispozici veškerá stavební povolení," připomněl Jan Venclík, vedoucí oddělení rozvoje MÚ Písek.

Jaký je Jih

Sídliště Jih je po obytném souboru M. Horákové druhé nejstarší v Písku. Žije zde přes 3500 obyvatel. První domy se zde začaly stavět počátkem sedmdesátých let minulého století. Původně se sídliště jmenovalo Družba. Některé ulice nesly název partnerských měst Písku, například Truhlářská byla Gomelská. V roce 1990 se vrátily k původním názvům.

Rekonstruovat se bude také povrch vozovky v Truhlářské ulici včetně přilehlých chodníků. Počítá se s obnovou veřejného osvětlení s použitím LED svítidel nejen v Truhlářské ulici, ale i ve vnitrobloku mezi ulicemi Truhlářskou a Smrkovickou. „Nové bude také dopravní značení, čekají nás sadové úpravy a renovace městského mobiliáře. Změn dozná i nedaleké dětské hřiště. Případné překládky současných inženýrských sítí budou řešeny v průběhu akce," upřesnil místostarosta Josef Knot.

Velkou bolestí Jihu stejně jako dalších píseckých sídlišť je nedostatek parkovacích míst. „Když přijedu večer kolem sedmé hodiny, šance na zaparkování je minimální. Auta pak stojí i tam, kde nemají," zlobí se jedenačtyřicetiletý Vojtěch Suk.

Více míst pro auta je možné získat úpravami současných lokalit a vybudováním nových parkovacích ploch. „Jednou z lokalit je severní část sídliště na Smrkovické ulici směrem k železniční trati, kde vznikne 250 míst. Druhá lokalita je u mateřské školy, kde očekáváme 20 stání. A třetí je stávající asfaltová plocha mezi sídlištěm a obchodní zónou Hřebčinec. Na té už k úpravám došlo a obyvatelé zde mohou parkovat na nově vzniklých 46 nových stáních," uklidňuje motoristy Josef Knot.

V průběhu tří let tak může celkově na Jihu vzniknout až 316 parkovacích míst. Občané města budou mít příležitost se k projektu vyjádřit. „Ještě před koncem letošního roku budou na podatelnách městského úřadu na Velkém náměstí a v Budovcově ulici k dispozici anketní lístky. Jejich prostřednictvím bude možné sdělit názory, připomínky a podněty," sdělila tisková mluvčí MÚ Kristýna Barchini.

Město rovněž uspořádá veřejné projednání projektu revitalizace Jihu.