Red Dot Award je jednou z nejuznávanějších designových soutěží na světě a KASPER uspěl mezi 4928 přihlášenými výrobky z 56 zemí světa.
První skici nové řady květináčů byly vytvořeny na podzim roku 2013. Tehdy se Radka a Jakub Kaspe-rovi, zakladatelé rodinné značky luxusních doplňků pro dům a zahradu KASPER, poprvé sešli nad kon-krétními návrhy s Petrem Novague. Designer pro KASPER DESIGN připravil 20 variant květináčů, čistě nerezových i lakovaných.

Radky Kasperové a Jakuba Kaspera z KASPER DESIGN, tvůrce myšlenky, jsme se zeptali:

Kasper získal prestižní cenu za designCo pro vás znamená prestižní ocenění Red Dot Award?
Ocenění v tak významné mezinárodní soutěži, které se účastní ekonomičtí giganti z celého světa, je pro rodinnou regionální firmu z Podkrkonoší jednoznačně úspěch. Pro náš tým to znamená ocenění za dosavadní práci v oblasti zpracování nerezu a schopnosti vývoje. Věříme, že nás to posune dál ve smyslu prodeje na zahraničních trzích, kde je výrobek s tímto oceněním vnímán úplně jinak. Toto nám potvrzují již první jednání po získání ocenění se zahraničními prodejci.

Jaký je dle vás význam této ceny v rámci celé divize KASPER DESIGN a KASPER KOVO?
Projektu vývoje této řady květináčů se věnoval konkrétní tým lidí z různých úseků, který vedle toho musel plnit i velké množství dalších operativních úkolů. I tak jsme dokázali v poměrně krátkém čase vytvořit z myšlenky na papíře reálný výrobek se vším všudy a v exkluzivním designu. Takže v rámci skupiny to je dobrý příklad pro ostatní, jak lze efektivně pracovat a uspět. Prostě taková interní "success story", kterých je samozřejmě v běžném pracovním životě mnoho, ale tato se prostě dostala za hranice firmy a stala se dobrým příkladem pro naši další práci.

Byla nějaká případně jaká reakce vašich zaměstnanců na tuto cenu?
Samozřejmě je to potěšilo. A když jsme jim vysvětlovali, jaké velké mezinárodní firmy včetně automobilek v Red Dot Award zpravidla jsou, tak jsme viděli údiv a hrdost v očích.

Plánujete podobný krok pro další výrobkové řady – myšleno spojení se s ojedinělými projekty, designéry?
Budeme se rozvojem našeho sortimentu samozřejmě dál zabývat a některé stávající řady inovovat. Konkrétní kroky jsme ještě neurčili, ale půjdeme jistě dál cestou spolupráce s českými designéry a budeme se držet vysoké kvality a ušlechtilého materiálu, kterým nerezová ocel je. Chceme dál nabízet výrobky, které si člověk jak esteticky tak technicky užívá dlouhodobě. Kasper získal prestižní cenu za design

Máte doporučení, kam umístit oceněný květináč Wave z kolekce Novague? Jaký je váš osobní TIP pro jeho využití v interiéru či exteriéru?
Vzhledem k tomu, že je tvar navržen tak, aby se daly jednotlivé květináče řadit za sebou, slouží jako elegantní dělící prvek ve veřejných prostorách, například v kancelářích, recepcích, lobby hotelech… Květináč jistě ocení i majitelé domů a bytů, kteří chtějí svoje bydlení ozvláštnit zajímavým solitérem. Podsvícení květináče samozřejmě skvěle působí i venku, například jako nepřímé osvětlení terasy nebo zahrady.

Jaké jsou další plány společnosti KASPER DESIGN?
Letos se především věnujeme představení nové kolekce květináčů Novague a vedle toho pracujeme na rozvoji obchodní sítě v zahraničí. No, a blíží se léto, takže budeme zase s našimi zákazníky grilovat a učit je, jak udělat ten nejlepší T-bone steak na světě. :-) Naším prioritním plánem nadále zůstává dělat výrobky, které pro našeho zákazníka představují trvalou hodnotu a dělají mu radost. Všechno ostatní je podružné.