"Podle našich výzkumů klienti v čím dál vyšší míře požadují produkty co nejjednodušší a transparentní," uvedla Klucová.

Časopis dTest vyzval ke zrušení poplatku za vedení a správu úvěru Komerční banku a Českou spořitelnu. Podal i žalobu, protože poplatek za správu úvěrového účtu považuje za nezákonný.

„Současnou situaci si nejprve analyzujeme a pokud dojdeme k závěru, že Komerční banka vyhověla naší výzvě, přichází v úvahu zpětvzetí žaloby. V tuto chvíli ale je žaloba na Komerční banku podána," reagoval právní poradce dTestu Miloš Borovička.

Česká spořitelna o zrušení poplatku za správu úvěru nyní neuvažuje. „Podle našeho názoru je účtování poplatku za správu úvěru v souladu s platnou legislativou a je také součástí úvěrové smlouvy, kterou jsme s klientem uzavřeli," uvedla Klára Pačesová z tiskového oddělení ČS.

V podobné situaci již uspělo u soudu spotřebitelské sdružení v Německu a v individuálních případech také někteří klienti tuzemských bank. Klienti bank se podle Borovičky o problematiku zajímají a mají zájem se k žalobě připojit. „Žalobu podáváme jako sdružení v zájmu všech spotřebitelů, kteří se cítí poškozeni. Nejde o hromadnou žalobu a není tedy možné se k ní individuálně připojit. V případě úspěchu bude mít rozsudek dopad na všechny, kteří sporný poplatek platí," upozornil před několika týdny.