Je to kniha, která vám může otevřít oči. V tom, jak investovat do nemovitostí za účelem tržního pronájmu. Efektivně a bez rizika.

Autorem myšlenky na vznik knihy a jejím spoluautorem je člověk, který v oblasti nemovitostí a realit působí přes dvacet let. Má tak velké množství zkušeností na rozdávání. A tak je rozdává.

Po přečtení knihy lze říci, že je rozdává s neuvěřitelnou lehkostí, přímostí. A bez okras. To za pouhých 79 korun, což je další odlišnost od dnešního světa knih. Za tuhle cenu se příručky, návody a rady většinou neprodávají.

Ta kniha se jmenuje Co je v domě, není pro mě! Před pár dny ji ve vlastním nákladu vydala přední česká developerská společnost Ekospol. Autory jsou Evžen Korec a Milan Jankovský.

Evžen Korec (57) je zakladatelem, generálním ředitelem a předsedou představenstva developerské společnosti Ekospol. Řadu let patří mezi největší odborníky na tuzemský realitní a hypoteční trh. Do nájemních bytů investuje přes dvacet let. 

Milan Jankovský (28) je marketingovým a PR manažerem. Posledních pět let působil jako vedoucí oddělení PR, tiskový mluvčí a zástupce ředitele marketingu v developerské společnosti Ekospol. Do nájemních bytů úspěšně investuje téměř šest let.

O vzniku knihy a myšlenkách spojených s jejím vznikem jsme si povídali s Evženem Korcem.

Kdy se zrodila myšlenka na vznik této knihy, která má k románu daleko.

Tato kniha skutečně není román, je to praktická příručka. Myšlenka vznikla tak před třemi lety v mé hlavě. Prostě jsem toužil po tom zúročit a předat svoji dvacetiletou zkušenost, kterou mám na trhu developmentu, na trhu s byty a v investicích. Samotné psaní trvalo zhruba rok, já jsem dodal své know-how, Milan mnoho originálních nápadů a spolu jsme postupně knihu skládali dohromady. Myšlenkou nebylo, aby vznikla další tuctová kniha, která v regálech zapadne mezi mraky dalšími. Chtěl jsem udělat něco jiného. Něco, co bude sloužit jako opravdový návod pro toho, kdo se o tuhle sféru zajímá nebo zajímat může. Tak, aby se vyvaroval obrovského množství problémů, které mohou vzniknout. A které vznikají.

Například?

Čtenáři se tak dozví nejen to, proč by se investicí do nemovitostí měli zajišťovat na své stáří, ale i jakou nemovitost pro investici zvolit, jak vybrat správného nájemníka, jak se pojistit proti všem rizikům a jakých chyb se vyvarovat. Součástí knihy jsou navíc i vzorové smluvní dokumenty a praktický návod, jak příjmy z pronájmu promítnout do daňového přiznání.

Když jste knihu dopsali, komu jste ji dali číst jako prvnímu? Vaší manželce, která se v tomto odvětví také pohybuje?

Manželka některé kapitoly četla a připomínkovala. Udělali jsme ale stručnou oponenturu v rámci firmy s lidmi, kteří se touto oblastí zabývají. Každý řekl své připomínky. A pak jsme požádali několik lidí, kteří se v oblasti vyznají, aby nám oponovali. Vybrali jsme nejvýznamnější oponenty z akademické i manažerské sféry.

Knihou si vlastně děláte jako firma reklamu. Je to tak?

Spoluautorem jsem já, jenž jsem spojen s Ekospolem. Takže to vlastně reklama svým způsobem je. Jenže tohle neděláme primárně pro zisk. To je poznat z její ceny. Byla by přeci škoda, abych své zkušenosti nepředal těm, kteří o ně stojí. Mým zájmem je, aby si co nejvíce lidí přečetlo knihu a aby se zamysleli nad strategií. Jak je možné se zabezpečit na stáří. Jak je možné investovat s minimálním kapitálem. Přečtěte si knihu a pochopíte, jak to může být jednoduché.

Přečetl jsem a popravdě, spousty myšlenek mne překvapily. Vypadá to až geniálně jednoduché.

Přesně tak, to není knížka prioritně pro ty, kteří mají obrovské majetky. To je knížka pro obyčejné lidi. Věřte, že i ti mohou zúročit své peníze jinak, než jak to dělají doposud. S daleko vyšším zhodnocením, s menším rizikem a větší jistotou.

Popravdě, na první pohled mne zaujala titulní strana. Klíčová dírky, v ní je vidět zezadu spoře oděná dáma a muž sedící na židli tupě zírá na dámu.

To byl nápad kolegy Milana. Ten erotický motiv není samoúčelný. Některé myšlenky v knize jsou kontroverzní a to odpovídá právě i obálce. I v nemovitostech hraje určitou roli erotická přitažlivost, lze ji využít jako obchodní artikl. Vždyť i ten titulek je provokující, vyzývající k přemýšlení, vyvolává lehkou nejistotu o obsahu knihy. Ale ten obsah je přitom zcela jasný.

Kdybyste měl poukázat na jednu jedinou kapitolu v knize, která by to byla?

To jste mne zaskočil. Vše je důležité. Nicméně její součástí je detailně propracovaná smlouva o pronájmu. Za to u advokáta zaplatíte osm a ž deset tisíc korun. Tady ji máte na stříbrném podnosu do stovky. A to ještě naše firma garantuje kvalitu této smlouvy. Víte, kvalitní smlouvu je potřeba mít. A je dobré to vidět i z druhé strany, nejen z té, že něco pronajímáte, ale i v případě, že se o pronájem ucházíte. No, ale ještě mne napadla jedna důležitá část – jak si vybrat nájemníka a jak ho doslova prolustrovat. Tyhle rady a odkazy na užitečné webové odkazy tam jsou také.

V jak velkém nákladu jste knihu vydali?

Troufli jsme si na pět tisíc a po pár dnech máme prodáno tisíc kusů. A to není kniha v síti knihkupectví, protože tam by byla cena zcela jiná. Prodává se v prodejnách sítě Siko koupelny, případně ji pošleme na dobírku, je možné ji koupit v našem pražském sídle.

Takže spokojen?

Ano. Jsem. Byla to náročná práce, dalo nám to hodně zabrat, ale stojí to za to. Když jsem tu knížku držel poprvé v ruce, měl jsem pořádně hřejivý pocit. Setsakramentsky příjemný.

Napadá mne poslední otázka: Neuvažujete o pokračování?

Na jasnou otázku jasná odpověď. Některé kapitoly přímo vybízejí k pokračování. Ano, na podzim připravujeme další knihu. Více ale neprozradím.