Najímají si úklidové firmy, které sice mají před Štědrým dnem napilno, avšak více zakázek mají až po samotných svátcích. Nejčastěji chtějí lidé, podle zjištění Deníku, vyčistit koberce nebo umýt okna.

„V poslední době nejčastěji zákazníci stojí o mytí oken či čištění čalounění a koberců," říká ředitel úklidové firmy Clara Jaroslav Kafka. Cena úklidů záleží podle jeho slov na typu úklidu, který si zákazník vybere. Cena za umytí oken je 9 až 22 korun podle plochy.
Zákazníci mají zájem o úklid nejen v období adventu, ale i celoročně. Nejplodnější je ale stále doba v rozmezí listopadu až prosince. Často si ale také musejí zákazníci objednávat úklid o několik týdnů či měsíců dopředu.
Při čištění čalounění a koberců je tomu jinak. Dříve zákazníci jevili zájem spíše o předvánoční čištění koberců či čalounění. Ovšem za poslední roky si zákazníci odvykli využívat úklid před Vánoci.

„Zákazníci za poslední léta mají zájem více o povánoční čištění čalounění a koberců. Už vědí, že se v době adventu v jejich domácnosti budou pohybovat návštěvy. A tak je pro ně lepší si koberce nechat vyčistit po Vánocích, kdy už je klid. To bývá většinou v rozmezí ledna až února," říká Karel Hlavsa ze Stříbrné, který se již 23 let věnuje čištění koberců a čalounění. Nejčastější zájem o čištění čalounění je u nábytku, jako jsou křesla, gauče, sedáky či podobně. Výjimkou nejsou ani vzácné koberce.
Například čištění koberce a sedací soupravy v obývacím pokoji vyjde zákazníky na necelých 700 korun.

Autor: Sandra Kubíčková