Dvě třetiny lidí pečují o zahradu, řada dalších využívá terasu či bazén. V týdnu zde tráví čas šedesát procent dotázaných. Ukázal to průzkum „Venkovní domov 2023“, za nímž stojí společnost Albixon, přední tuzemský výrobce bazénů, zastřešení a pergol.
Zájmy dětí v popředí
Průzkum potvrdil, že zahradničení se těší trvalé oblibě. Pěstování ovoce i zeleniny a péče o trávník patří k nejčastějším činnostem uživatelů venkovních sídel, jak tvrdí 77 procent dotázaných. Výše v žebříčku je už jen odpočinek (80 procent). Objekty si uživatelé vybavují především klasickým posezením a pergolou, ale ve třetině případů i zábavními prvky pro děti.
Každý desátý majitel má v zahradě také zapuštěný bazén, ovšem ideálně by ho chtělo mít až 45 procent respondentů.
Pomáhá chytré řešení
„Lidé se často obávají, že bazén vyžaduje náročnou údržbu a je náročný na spotřebu energie. Dnešní moderní technické řešení však nároky na elektřinu i na vodu výrazně snižuje. S údržbou pomáhají chytrá řešení, která umožňují bazén ovládat například mobilní aplikací,“ uvedl Daniel Bareš, manažer Albixonu.