„Přijeli jsme Tatrou 54 z roku 1932 a jsme pravidelní účastníci, je to náš asi sedmý nebo osmý sraz,“ řekl Radim Vaníček, který se svou ženou, oba v dobovém oblečení, dojeli z Valašského Meziříčí.

V Olomouci se sešlo celkem 115 automobilů, 97 z nich bylo vyrobených v Československu, nechyběli ale ani zahraniční kousky.

„To, aby bylo vidět, s čím jsme v té době konkurovali,“ pousmál se tajemník pořádajícího Středomoravského klubu automobilistů a motocyklistů (SKAM) Jiří Kohlíček.

„Počasí nám vyšlo, to je to nejdůležitější. Lidí je spousta, baví je to. Jsme spokojení,“ doplnil tajemník.

Prozradil ještě, že nejzastoupenější značkou vůbec byla Tatra. Na Hanáckém okruhu se tatrovek sjelo více než dvacet. Nejstarším vozidlem pak byl Renault z roku 1903.

Po vyhlášení nejelegantnějšího automobilu a motocyklu se historická vozidla vydala na projížďku, první etapa posádky zavedla do Tovačova, do tamního zámeckého parku.

Ve 14.15 odtud odstartovala odpolední etapa, která historické automobily a motocykly přivedla zpět do Olomouce. Jejich cílem bylo Horním náměstí, kde si vozidla lidé mohli opět prohlédnout.