Barokní areál na Kuksu se nepyšní jen ojedinělou architekturou, nově se chlubí i tím, že svůj skvost prezentuje nejlépe ze všech míst v České republice. Jeho propagační materiály zvítězily v celostátní soutěžní přehlídce Turist Propag 2016, v níž se o pomyslné vavříny utkaly s konkurencí bezmála dvou stovek propagačních materiálů.

Odborná porota udělila Kuksu dvě první místa a navíc i zvláštní cenu poroty. Podkrkonošská víska porazila kupříkladu i CzechTourism, českou centrálu cestovního ruchu.

První místo a zároveň zvláštní ocenění odborné poroty získal skládaný leták s plánkem barokního areálu. Ocenění se dočkala také cyklomapa Labské stezky z Hradce Králové do Kuksu a trhací mapa Kuksu s tipy na výlety po Královédvorsku a okolí Jaroměře.

Brožury, plánky a letáky pro Kuks vydává obecně prospěšná společnost Revitalizace Kuks. Ta stojí i za obnovou areálu někdejších barokních lázní z evropských dotací.

První ročník soutěže Turist Propag vyhlásila obecně prospěšná společnost Zlatý pruh Polabí společně s Asociací turistických informačních center České republiky. Jednalo se o soutěžní přehlídku tištěných turisticko-propagačních materiálů, které se vydávají na podporu cestovního ruchu a informovanosti o regionálním dění.

„Velmi mne těší, že soutěž vznikla. Přeji organizátorům, aby se z ní stala každoroční prestižní událost. Skvělým nápadem byla diskuze soutěžících s porotci. V ní vidím největší přínos soutěže a měla by se proměnit v odbornou konferenci," řekl vedoucí projektový manažer Revitalizace Kuks Martin Puš, jež poukázal také na přínos v podobě příkladů dobré i špatné praxe, kde by se pracovníci v turismu mohli vzdělávat. „To by se pak projevilo na kvalitě tiskovin vydávaných městy a kraji. Takové akce mají smysl," dodal Martin Puš, kterého doplnil i spoluautor oceněných tiskovin a projektový manažer Revitalizace Kuks Filip Košťál: „Skládaný leták Kuksu je nejoblíbenější materiál, který jsme kdy vydali. Sáhne po něm každý. Vejde se do kapsy a přitom v něm je vše, co turista potřebuje."

Podle něj je recept na úspěch tiskovin u turistů zdánlivě snadný. „Musí na nich být vidět, že se jim někdo věnuje a přemýšlí o nich. A neváhá zaplatit kvalitní snímky. Bohužel, takový přístup stále ještě není zcela běžný," posteskl si Filip Košťál.