Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Boty u cesty, tiší svědkové daleké pouti do Santiaga de Compostela

Chodíte-li opravdu hodně a často, asi se vám občas stane, že se vám boty začnou posléze rozpadat. I obuv má zkrátka své limity a po nějaké době třeba povolí švy, prodře se podrážka nebo se vám ven prodere palec. Stane-li se vám to někde v okolí domova, jednoduše s nimi nějak dojdete, koupíte si nové a ty staré vyhodíte do kontejneru.

24.10.2017
SDÍLEJ:

V nohách jsem měl sotva pár stovek metrů, když jsem uviděl první odložené boty. Podle barvy pásků soudím, že patřily nějaké poutnici.Foto: Deník / Redakce

Stane-li se vám to ale na tak dlouhé pouti, jako je Camino de Compostela, je dost pravděpodobné, že rozpadlou obuv necháte tam, kde vám řekla své definitivní adios.

A tak není na pouti dne, abyste cestou neminuli minimálně jeden pár bot, které bezprizorně leží u cesty. Zprvu vám to může připadat zvláštní, možná i trochu neekologické či minimálně nevkusné, ale časem zjistíte, že opotřebená obuv vytváří jakýsi nenápadný kolorit této dlouhé trasy. Uvědomíte si, že každá z těch bot měla svého majitele, a řeknete si, kdopak to asi byl, z jaké země sem přijel a zdalipak už došel do cíle, který s ním máte společný. Katedrálu v Santiagu de Compostela.

Často zde ale boty neleží jen tak nazdařbůh. Může se stát, že poté, co přišly o svou hlavní funkci, tedy nositelnost, získaly funkci jinou – většinou dekorativní. To pak vidíte sandály, které zdobí sloupek s ukazatelem cesty – a o několik kilometrů dál na jiném sloupku zase sportovní boty, které jsou navíc samy ozdobeny velkými piniovými šiškami. Anebo jinde narazíte na krámek, jehož majitel mimo potřeb pro poutníky prodává v rámci vedlejší činnosti i kaktusy a sukulenty. A hle, někdo na lavičce venku asi zanechal sešlapané trekovky, a protože panu majiteli zřejmě zrovna chyběl květináč, do nějž by mohl zasadit pěkný sukulent, využil k tomuto účelu jednu z bot.

Občas se také stane, že svázaný pár bot visí na telefonním vedení, kam je hodil zvláště šikovný poutník. A když jdete kolem letiště v Santiagu, nelze si nevšimnout stromu, na kterém je zavěšena polorozpadlá teniska, v jejíž podrážce zeje obrovská díra. Chudák teniska, takovou dlouhou cestu urazila, ale těsně před cílem musela svou pouť skončit. Vás ale vzápětí napadne – jak to, že nikde kolem nevidím její dvojče? Kam se asi podělo? Anebo snad měl ten poutník jen jediný pár bot, přičemž ta druhá byla ještě aspoň v trochu provozuschopném stavu, a tak si ji nechal, aby svou daleko cestu dokončil alespoň s ní? Kdo ví, i to je možné. Časem si zvyknete, že na pouti do Santiaga potkáváte nejrůznější jedince, a poutník s jednou botou by vás proto ani moc nepřekvapil.

Milan Krčmář

Autor: Redakce

24.10.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kateřina Perknerová.
37 9

Komentář Kateřiny Perknerové: Chraňte si hrdla i majetek, parlament zasedá

Ilustrační foto
28 10

Pojišťovny utahují šrouby: chtějí šetřit na lécích pro těžce nemocné

Praděd pokryl sníh a pomníky hrdinů svíčky: prohlédněte si nejlepší videa

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve dnech 16. a 17. listopadu 2017.

Mugabe odmítá odstoupit, lidé vyrazí do ulic podpořit armádní převrat

Mezinárodní pozorovatelé situace v Zimbabwe předpokládají, že její obyvatelé vyrazí v sobotu ve velkém počtu do ulic, aby podpořili nekrvavý vojenský převrat, k němuž v tomto týdnu došlo, a současně vyzvali zimbabwského prezidenta Roberta Mugabeho, aby konečně odstoupil.

Americký stíhač nakreslil na oblohu obří penis, armáda se ale nesměje

/ VIDEO / Ještě větší klukovinu, než jaké předváděl Tom Cruise ve filmu Top Gun, provedl ve čtvrtek stíhač amerického námořního letectva. S bojovou stíhačkou F-18 za desítky milionů dolarů totiž "vymaloval" na oblohu obří penis z kondenzační stopy. Námořnictvo se za jeho kousek omluvilo.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT