"V době hlavní sezony dovolených se na slevových portálech prodaly nabídky v hodnotě půl miliardy korun, z čehož dovolené tvořily 36 procent, tedy 180 milionů korun. To je oproti loňsku výrazný nárůst v této kategorii," sdělil jednatel portálu Slevín.cz Michal Menšík. Meziroční srovnání hodnoty prodaných nabídek nezveřejnil.

Celkem se na slevových portálech letos v hlavní sezoně prodalo 78.827 zájezdů, z toho 52.538 jich připadlo na Česko a Slovensko a 26.289 na zahraničí. Nejoblíbenějším zájezdem byl pobyt na tři až pět dnů v Českosaském Švýcarsku, který si se slevou 43 procent pořídilo 1430 lidí. Nejfrekventovanějším zahraničním zájezdem byla dvoutýdenní dovolená na Kanárských ostrovech pro dva se slevou 50 procent.

Největší slevu podle statistik portálu Slevín.cz zaznamenala nabídka osmidenní dovolené v Bulharsku s leteckou dopravou pro jednu osobu, na kterou bylo možné získat slevu 82 procent. Nejdražší zájezd na ostrov Mauritius byl prodán se slevou 40 procent za 65.786 korun.

Slevy v kategorii cestování podle Menšíka dlouhodobě patří mezi nejvyhledávanější slevy na portálu Slevín.cz. Například letos v květnu portál Slevín.cz v kategorii 500 hlavních slevových nabídek evidoval 339 slev na zájezdy, což představovalo podíl 68 procent. Celková průměrná sleva zájezdů tehdy činila 48 procent.

Češi letos na slevových portálech podle Menšíka utratí rekordní tři miliardy korun. Loňské útraty na tuzemských slevových webech odborníci odhadli na dvě miliardy korun. První slevové servery začaly v Česku fungovat předloni na jaře a do konce roku 2010 utržily několik stovek milionů korun.

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.

Čtěte také:
V Česku se rozjíždí nová cestovní kancelář pro milionáře
Slevové servery daly dohromady první seznam pochybných prodejců