Generální ředitel CzechTourism Rostislav Vondruška říká: „Startujeme různé aktivity, v rámci kterých bychom chtěli na toto výročí upozornit. Nechtěl bych, aby se 20 let existence agentury neslo v duchu oslav. Spíše bych si přál, aby toto výročí zviditelnily hlavně zajímavé projekty, které jsme připravili a které v letošním roce spatří světlo světa."

Zajímavé projekty

Jaké to konkrétně jsou? Jednak je to nový vizuální styl, kterým se CzechTourism bude prezentovat nejen v Česku, ale i v zahraničí. Zpracovalo ho prestižní české designérské studio Marvil. Náročný úkol se podařil natolik, že byl nový vizuální styl pro CzechTourism nominován na prestižní Cenu veřejnosti v soutěži Czech Grand Design.

Logo přitom agentura změnila za celou svou dvacetiletou existenci pouze dvakrát a ke kompletní změně celého vizuálního stylu přistoupila vůbec poprvé.

Agentura se tak v novém kabátě představí nejen veřejnosti v Česku, ale také v Evropě a zámoří. Nový styl má podle generálního ředitele Rostislava Vondrušky odrážet to, jaká agentura CzechTourism je moderní, úspěšná, konkurenceschopná, následující současné trendy. Nový jednotný vizuální styl se projeví samozřejmě i na webových portálech agenturywww.kudyznudy.czawww.czechtourism.com. Nová loga mohou využívat také všichni oficiální partneři agentury.

Země příběhů

Snahou CzechTourism je mimo jiné přilákat do Česka co nejvíce zahraničních návštěvníků. V roce 2013 se agentura rozhodla představit Česko jako zemi příběhů.

Generální ředitel Rostislav Vondruška k tomu říká: „Zveme návštěvníky do České republiky a chceme, aby si zde prožili svůj osobní příběh zrovna tak jako řada slavných osobností ze světa i z domova."

„Ohlédneme-li se za rokem 2012 z hlediska cestovního ruchu, byl velmi úspěšný. Do České republiky přijelo v loňském roce nejvíc zahraničních turistů v historii, mimo jiné i díky našim marketingovým aktivitám. Sledujeme trendy v turismu a jsme připraveni využít nového potenciálu zemí, jako jsou Čína, Brazílie, Mexiko a USA," doplňuje.

Proto také agentura otevřela nová zahraniční zastoupení v Šanghaji, Hongkongu a Los Angeles. Do ekonomicky rostoucí Brazílie se snaží přenést řadu marketingových aktivit, které příjezd turistů do České republiky podpoří.

„Novinkou tohoto roku jsou marketingové kampaně, které od letošního dubna probíhají v Evropě a v Ruské federaci a které podpoří image České republiky jako skvělé poznávací destinace, a to především formou poutavých příběhů, spojených s jedinečnými místy v Česku," doplňuje generální ředitel Rostislav Vondruška.

Úkolem agentury CzechTourism je propagovat Českou republiku jako atraktivní turistickou destinaci nejen v zahraničí, ale i doma, především s důrazem na regiony.

Češi cestují za cykloturistikou, relaxačními pobyty, pěší turistikou a vodními sporty. Za uplynulých 20 let se neuvěřitelně zvedla úroveň služeb v regionech a to i díky úzké spolupráci mezi regiony a agenturou CzechTourism.

Tipy na výlety

Osobní doporučení a tipy na výlety pro české turisty agentura úspěšně prezentuje a šíří na svém cestovatelském portálu www.kudyznudy.cz. Ten letos slaví již osm let od založení.

V loňském roce zaznamenal fenomenální úspěch v návštěvnosti a v prosinci obsadil vynikající osmé místo v žebříčku českých médií.

Do první desítky se přitom dostaly hned čtyři celosvětové značky. Je tedy vidět, že obrovské množství lidí využívá rady a doporučení agentury CzechTourism, zveřejňované na portálu kudyznudy.cz a na jeho facebookovém profilu.

Začátky agentury se přitom nesly pouze v duchu propagace České republiky jako ideální turistické destinace v zahraničí. Hlavní aktivitou byly reklamní kampaně na evropských trzích a v zámoří, zejména veletrhy a výstavy.

V druhé desítce let existence agentury (2002 až 2008) se do hledáčku pozornosti dostal také domácí cestovní ruch a vznikl zmíněný portál www.kudyznudy.cz.

Informace moderně

V současnosti se agentura snaží přinést všem, kdo mají zájem o turistiku po Česku, potřebné informace i pomocí internetu, sociálních sítí či mobilních aplikací. Chce tak oslovovat i mladou generaci, což však v žádném případě neznamená, že by zapomínala na generaci seniorů. „Chceme udávat směr a ukazovat cestu, kudy se bude cestovní ruch v následujících letech ubírat. Proto jsme dali v letošním roce zelenou vzniku Institutu cestovního ruchu České republiky, který by měl shromažďovat statistické údaje, analýzy, trendy nebo nové možnosti pro turistický potenciál regionů třeba ve formě pobídek pro filmové štáby ze zahraničí," vysvětluje generální ředitel Rostislav Vondruška.

Agentura zaštiťuje mnoho projektů financovaných z fondů Evropské unie, zaměřených na vzdělávání v oboru cestovní ruch, zefektivnění reklamy a propagaci podnikatelů v tomto oboru. Řeší kvalitu služeb informačních center (ATIC) v Česku a připravuje společně s partnery z Asociace hotelů a restaurací program na zvýšení kvality ubytovacích zařízení a služeb hotelů a restaurací v Česku.

Společně s Asociací hotelů a restaurací ČR a s Asociací kuchařů a cukrářů ČR realizuje také úspěšný projekt na podporu a propagaci regionální gastronomie s názvem CzechSpecials.

Agentura také navázala novou spolupráci s Českým rozhlasem Dvojka, kde se v pracovní dny mohou posluchači těšit na pořad Dobrou chuť, Česko! Společně s Českou televizí zase natáčí čtvrtou sérii prázdninového týdeníku Toulavá kamera vychutnává Česko.

V prosinci oslavy skončí slavnostním předáváním cen za důležité počiny v oboru cestovního ruchu.

Dovolená v Česku: program hodnocení kvality služeb

To, který hotel či restaurace vám poskytne perfektní servis, si brzy spolehlivě zjistíte díky novému programu agentury CzechTourism. Ve výběru ideálního místa pro skvělou dovolenou už se tak nespálíte.

Česká republika nabízí nepřeberné množství míst, kde strávit báječnou dovolenou. Malebná krajina, rodinné penzionky, ekofarmy a restaurace, kde si každý gurmán přijde na své.

Aby byl servis pro turisty bez chybičky, to chce podpořit CzechTourism svým novým programem. Nabídne hodnocení úrovně hotelů, restaurací i dalších zařízení, a to podle jednotně nastavených pravidel. Do hodnocení se mohou zapojit všichni.

Podělte se s jinými

Máte skvělou zkušenost z penzionu, kde jste byli minulý rok na dovolené? Ale restauraci, kde jste se zastavili na výletě, se příště raději obloukem vyhnete? Podělte se o zkušenosti s ostatními a zapojte se do hodnocení i vy! Jak nový program funguje, prozradí generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška:

KDO VŠECHNO SE MŮŽE DO PROJEKTU ZAPOJIT

Snahou projektu je zapojit i širokou veřejnost do hodnocení ubytovacích služeb, nejen prostřednictvím připravovaného komunitního webu, ale také televizním pořadem. Výsledky hodnocení budou sloužit nejen k ochraně spotřebitele, ale také zmapují celkovou úroveň kvality ubytovacích služeb. To je důležité pro rozvoj cestovního ruchu a pro regionální i národní konkurenceschopnost České republiky. Hlavním úkolem agentury CzechTourism je propagace České republiky jako ideálního místa pro trávení dovolené. To se neobejde bez kvalitních služeb, především hotelů.

JAK SE K PROJEKTU STAVÍ PROFESNÍ ORGANIZACE

Projekt je připravován ve spolupráci s Asociací hotelů a restaurací ČR. Jedná se tedy o spolupráci s významnou profesní asociací, která ale sama nemůže takový projekt realizovat. Bez účasti CzechTourism by tak tento program nemohl vzniknout.

EXISTUJÍ PODOBNÉ PROJEKTY I JINDE?

Samozřejmě, je to běžné. Například Belgie, Dánsko, Řecko, Itálie, Malta, Nizozemsko, Portugalsko, Španělsko, Maďarsko mají jednotné veřejné standardy a zákony definující hodnocení hotelů. V Německu, Rakousku či Švýcarsku určují systémy hodnocení respektované asociace. Švýcarský systém byl prvním systémem založeným na nevládním základě z něj vycházelo Rakousko a Německo.

BUDE REALIZACE PROJEKTU FINANČNĚ NÁROČNÁ?

Rozpočet projektu činí 150 milionů korun. Zkušenosti ale jasně ukazují, že veřejná soutěž díky konkurenci na trhu stlačí cenu zhruba na dvě třetiny. Práci navíc dostane na 300 kvalifikovaných pracovníků, a to po dobu tří let. To v letech, kdy se potýkáme s vysokou nezaměstnaností, není málo. Projekt se ale neomezuje jen na kontroly hodnotitelů. Má sloužit jako základ pro dlouhodobý systém vyhodnocování kvality služeb v cestovním ruchu. Včetně toho, že poskytne zpětnou vazbu provozovatelům ubytovacích zařízení, pomůže je dále vzdělávat, ale také vytvořit metodiku a nastavit ukazatele hodnocení kvality.

Dle marketingové koncepce CzechTourism je jedním z cílů potlačit vnímání České republiky jako destinace poskytující levné, ale zároveň nekvalitní služby. Projekt Rating si klade za cíl takové vnímání potlačit.