Zpoždění má, zejména v létě, na svědomí nedostatek leteckých koridorů, zapříčiněný hustotou dopravy nad Evropou.
Na co máte právo v případě zpoždění letu?
Povinností letecké společnosti je poskytnout vám stravu a občerstvení přiměřenou délce zpoždění, dva telefonní hovory, podání dvou zpráv faxem nebo elektronickou poštou v případě, že vaše letadlo má zpoždění: dvě hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1500 km, tři hodiny nebo více v případě všech letů v EU delších než 1500 km a všech ostatních letů o délce od 1500 km do 3500 km, čtyři hodiny nebo více v případě všech letů.
Pokud budete čekat více jak pět hodin, je povinností letecké společnosti učinit vám nabídku na přesměrování jiným letem za srovnatelných podmínek nebo vrácení peněz ve výši ceny letenky nebo neuskutečněné části cesty.
Pokud byste letěli z důvodu zpoždění až následující den, máte nárok na bezplatnou přepravu do hotelu. Ten si však musíte platit sami a následně proplacení požadovat po letecké společnosti z titulu náhrady škody.
Zdroj: www.spotrebitele.info
Práva v oblasti letecké přepravy upravuje nařízení Evropského parlamentu a Rady Evropského společenství č. 261/2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů.