Před dopravním kolapsem varují automotokluby z Německa i Rakouska. Problémy očekávají také v Belgii, Francii a části Nizozemska. Protože už začalo září, hrozí kolaps o tomto víkendu na cestách více než na konci prázdnin v předchozích letech. Na silnici se totiž vydají nákladní vozy.

V Německu se očekává nejhorší situace na dálnicích A6 mezi Mannheimem a Norimberkem, A3 ve směru na Pasov a A8 mezi Mnichovem a Rosenheimem. Z italských autostrád bude  nejkritičtější brennerská A22. I několik hodin se mohou řidiči zdržet na slovin-sko-chorvatských hranicích. A v Tyrolsku pokračuje uzavírka Arlberského tunelu.

KOLONY U VELKÝCH MĚST

Kromě Česka končí prázdniny také na Slovensku, na severu Nizozemska a v pěti lidnatých německých státech. Doprava navíc zhoustne i kvůli kamionům. „Konec omezení mi přijde vhod hned v pátek. Normálně bych náklad nestihl do pěti odpoledne složit,“ přivítal návrat k celoročním pravidlům šofér Martin Šibrava.

V sobotu a v neděli by už kamiony neměly podle sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia provoz tolik zhoršit. „V kritické nedělní odpoledne platí pro nákladní vozidla zákaz po celý rok a v sobotu dopoledne kamiony moc nejezdí,“ vysvětlil tiskový mluvčí Martin Felix. 

Odborníci z Ústředního automotoklubu ČR očekávají největší nápor na hlavních severních a jižních tazích. Kolony na řidiče budou nejčastěji číhat na dálnicích a silnicích první třídy, které spojují Čechy s Rakouskem. Největší problémy lze očekávat v okolí velkých měst.

Očekávaná krizová místa na českých silnicích během posledního prázdninového víkenduZdroj: Redakce

NEJHORŠÍ TO BUDE NA D1

Dopravní policie je připravena. „Budeme se snažit svou přítomností na komunikacích přispět ke zklidnění silničního provozu,“ přislíbil policejní mluvčí Jozef Bocán.

A nejhorší úsek? „Za mě je to dálnice D1 mezi 30. a 50. kilometrem,“ uvedl Felix. „Krizové to bude u Jičína. Kvůli rekonstrukci kruhového objezdu u Úlibic je provoz veden jen jedním pruhem a řízený semaforem. Tam to bude na dlouho,“ varoval Šibrava. „A samozřejmě Jižní a Štěrboholská spojka v Praze. Jakmile ve fabrikách na Průmyslové ve dvě odpoledne skončí směny, hned se to pozná,“ dodal.

Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) patří k nej-ohroženějším ty silnice, které již měly být nahrazené dálnicemi. „Potenciálně krizový je dojezd silnice I/3 mezi Benešovem a Prahou, dále pak silnice I/7 u Slaného,“ vyjmenoval dva z mnoha přetížených úseků mluvčí ŘSD Jan Rýdl.