Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejste spokojeni s dovolenou? Reklamujte ji!

Doba dovolených má sloužit k uvolnění nebo relaxaci, nicméně i tak mohou vzniknout situace, které nejsou příjemné. Jak se v takových případech účinně bránit?

14.7.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Hotel neodpovídá obrázku z katalogu, lokalita nemá s popisem z prospektu nic společného, připlacený idylický výhled na moře chybí.

To jsou situace, které mohou dovolenou dostatečně znepříjemnit. Ani v takové situaci ovšem neklesejte na duchu. Především je nutné pečlivě si přečíst smlouvu s cestovní kanceláří a ještě jednou se informovat o všech podmínkách zájezdu. A v případě nedodržení podmínek ze strany cestovní kanceláře situaci okamžitě začít řešit.

Jednejte rychle

Radou číslo jedna při nespokojenosti klienta je rychlé jednání. Okamžitě kontaktovat delegáta či přímo českou centrálu cestovní kanceláře, stěžovat si na vzniklý stav a žádat nápravu. Informaci, na koho je nutné se obrátit, by měla každá cestovní kancelář poskytnout předem. Zákazník má na ni právo.

Pokud zákazník není spokojený s řešením delegáta, je vhodné sehnat si pro reklamaci v cestovní kanceláři dostatek důkazního materiálu. Tedy například ve čtyřhvězdičkovém hotelu si otlučený nábytek ve špinavém pokoji nafotit anebo výhled na hlučnou klimatizaci a popelnici si nechat potvrdit od personálu hotelu.

Samozřejmě, v současnosti je už běžné, že za pokoj s výhledem na moře je třeba si připlatit. Pokud to ovšem zákazník u cestovní kanceláře udělá a výhled neodpovídá, je nutné se za svá práva rvát. Cestovní kancelář má pak v reklamačním řízení povinnost vrátit peníze zaplacené za výhled.

Pokud si zákazník nechce kazit dovolenou řešením nedostatků, má lhůtu tří měsíců od skončení zájezdu, během níž může reklamovat poskytnuté služby a vytknout nedodržení smlouvy. Nejlepší je však vždy přijít co nejdříve.

Advokát po boku

V případě, že se zájezd neuskutečnil, počítá se lhůta ode dne, kdy měl být zájezd ukončen podle původní cestovní smlouvy. Po uplynutí této lhůty možnost uplatnit reklamaci a další práva spojená s porušením povinností cestovní kanceláře zaniká.

Je velmi praktické od samého počátku spolupracovat s právním zástupcem, který napíše reklamační dopis bez emocí a zároveň ví, jak správně nazvat práva, kterých se nespokojený zákazník dovolává.

Základem však zůstává před každým podepsáním smlouvy nejdříve ji řádně pročíst. V cestovní smlouvě by měla být detailně popsána poloha, kategorie, stupeň vybavenosti a hlavní charakteristické znaky ubytování.

Je-li součástí zájezdu doprava, i ta by měla být detailně popsána, tedy druh, charakteristika a kategorie dopravního prostředku, údaje o trase a podobně.

Pokud je součástí i stravování, neměl by chybět popis způsobu a rozsahu stravování. A pokud jsou v nabídce další doplňkové výlety, podmínky účasti musí být také řádnou součástí smlouvy. Výlety jsou totiž obvykle podmíněny počtem osob, které se na ně přihlásí, což ve smlouvě musí být specifikováno.

Nárok na odškodné

Každá cestovní kancelář odpovídá za porušení závazků, které vyplývají z uzavřené cestovní smlouvy, a to i v případě, pokud jde o služby, které pro cestovní kanceláře zajišťuje subdodavatel.

V případě, že cestovní kancelář poruší podmínky stanovené ve smlouvě nebo je v daném rozsahu nedodrží, může zákazník okamžitě odstoupit od smlouvy.

Cestovní kancelář je pak povinna vrátit peníze za zájezd a nemá ani nárok na jakékoli odstupné. Naopak, občan má právo na odškodné i v takové chvíli, pokud by ho vzniklá situace poškozovala.

MARTIN GRUBNER, autor je právník a majitel advokátní kanceláře Grubner Legal

14.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman a Andrej Babiš
5 56

Povolební jistota: Zeman jmenuje Babiše premiérem

Hayato Okamura
1 9

Budeme pracovat, aby to nebyl konec demokracie, říká bratr Tomia Okamury Hayato

EXKLUZIVNĚ

Vítěz voleb Andrej Babiš: Menšinová vláda ANO je poslední možnost

Den po sečtení hlasů se už intenzivně začalo jednat o povolebním uspořádání. Šéf hnutí ANO Deníku nastínil, jaké budou jeho první kroky.

TOP 09: Slzy i volání po Kalouskově rezignaci

Pomáhej nám pánbůh. Těmito slovy ukončil svůj projev po sečtení všech hlasů čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg. Topka právě utrpěla drtivou porážku, do sněmovny se dostala jen s odřenýma ušima. Z dosavadních 26 mandátů obhájila jen sedm. Nezískala dokonce ani prvenství ve „své“ tradiční baště – v hlavním městě, kde byl lídrem. Tam skončila až čtvrtá.

Jágr se zranil a nedohrál. V Calgary ale válí

Calgary, Praha Nezničitelný Terminátor. Tak působil v uplynulých sezonách NHL veterán Jaromír Jágr. Nejstarší hokejista ve slavné lize totiž za posledních čtyři roky vynechal pouze jedenáct zápasů základní části. To je úctyhodná a dost neuvěřitelná bilance. I na nestárnoucího Čecha ale občas dolehne hokejový osud. Víkendový mač Calgary s Minnesotou Jágr nedohrál kvůli zranění.

Komentář Tomáše Skřivánka: Praha volila jinak

Hlavní město hlasovalo jinak než zbytek republiky. Potvrdilo se toi v letošních parlamentních volbách. Praha stáhla svou jen dvacetiprocentní podporou vítězné hnutí ANO, takže jeho celostátní výsledek nezačíná trojkou. Pomohla Pirátům přeskočit ve finálním součtu Okamurovu SPD. Díky metropoli nakonec ve sněmovně zasedne i TOP 09, která až po započtení pražských okrsků vyskočila ze čtyř na 5,3 procenta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení