Sedmadvacet kilometrů dlouhou trať Nejdek-Potůčky, která je součástí železnice z Karlových Varů do saského města Johanngeorgenstadt, začali dělníci na etapy stavět v roce 1897 a celou ji dokončili už na jaře 1899. Část mezi Nejdkem a Perninkem během 15 kilometrů překonává mimořádný výškový rozdíl 365 metrů.

Právě v krušnohorském městečku Pernink je kamenný viadukt, který je nejvýše položenou stavbou svého druhu v republice. Tato významná a stále funkční technická památka stojí v nadmořské výšce 902 metrů. Hned vedle ní se nachází druhé nejvýše položené nádraží v republice. Primát drží šumavská Kubova Huť.

Výhled na Plešivec

Železniční viadukt je vysoký 20 metrů a tvoří ho šest oblouků. Stojí přímo nad malým lyžařským areálem s příznačným názvem Pod nádražím. Z jeden kilometr vzdáleného Perninku k němu vede přes místní lesopark žlutá a zelená značka. Přímo od mostu je nádherný výhled na část městečka a zhruba pět kilometrů vzdálený a na sjezdovky bohatý Plešivec.

Celá trať z Karlových Varů do Johanngeorgenstadtu, který sousedí s českou hraniční obcí Potůčky, měří 46 kilometrů a stále po ní přes Nejdek, Pernink, Horní Blatnou a Potůčky jezdí osobní vlaky. Na trati leží celkem 17 železničních stanic, její nejvyšší bod leží ve výšce 915 metrů nad mořem a je mezi zastávkami Pernink a Oldřichov u Nejdku.