„Měří zhruba kilometr a vznikl na místě odstavného pruhu. Od Lahoviček po Velkou Chuchli. Doplňuje tak další vyhrazený pruh, který už dříve vznikl u Barrandovského mostu," potvrdil včera mluvčí organizátora pražské MHD společnosti Ropid Ondřej Kubala.

„Autobusům od Zbraslavi, Mníšku pod Brdy i Davle, ale také dálkovým spojům od Příbrami, Písku či Strakonic, se tak zkrátí čekání v nekonečných kolonách, které se každé ráno táhnou Strakonickou ulicí a dosahují délky několika kilometrů," nastínil Kubala.

Z celkové délky 5,8 kilometrů Strakonické od Lahovic po Barrandovský most je nyní pruh na 1,8 kilometru.

„V delším úseku bohužel nebylo možné pruh vyznačit. V dalších místech existuje jediné řešení rozšířit Strakonickou," uvedl specialista Ropid na preferenci veřejné dopravy Tomáš Prousek. Dodal, že vyhrazený pruh mohou využívat autobusy, cyklisté, taxíky, policie, záchranáři a hasiči. V ranní špičce po Strakonické projede za hodinu asi 70 autobusových spojů, které přepravují téměř 4000 cestujících.

Více vyhrazených pruhů pro autobusy

Dobrou zprávou je, že Praha uvažuje o vyhrazení pruhů pro autobusy MHD i na dalších místech.

„Jedním z nich je Chlumecká ulice ve směru z Černého Mostu. Opět se jedná o zavedení autobusových pruhů na Proseku, kde se zhoršila dopravní situace zejména po uzavření vysočanské estakády z důvodu propadlé vozovky. Ve hře je zavedení speciálních pruhů také v ulici Na strži ve směru od Jižní spojky.

Řeší se možná opatření (nikoliv pruhy, které se sem nevejdou) i v ulici Jugoslávských partyzánů od Podbaby k Vítěznému náměstí. V začátcích je pak úvaha o vytvoření pruhu pro autobusy v Průmyslové," prozradil včera Deníku Kubala.