Na místo se plavidlo přesouvalo z Mělníku po souši v noci z pondělí na úterý, jejím cílem byla odstavná plocha v Solenicích pod hrází Orlické přehrady. „Z důvodu dlouhodobé odstávky na plavebním kanále Hořín bylo nutné loď přepravit formou nadměrného nákladu po souši. Pokud by tomu tak nebylo, tak by se nakládala v Praze,“ vysvětlil Dušan Sahula z organizace Středočeské vodní cesty.

Při samotném spuštění parníku na vodu přítomná veřejnost i novináři obdivovali um řidiče tahače, který loď do Solenic dovezl, neboť musel s nákladem ze Solenic na hráz přehrady vycouvat a kromě menší zádrhele s nízkým podvozkem, který bylo nutné zvednout při sjezdu z hráze k Vltavě, se mu celá operace povedla bezchybně.

Ovšem nejtěžší částí dopravy bylo podle Dušana Sahuly doplutí lodi z Magdeburgu do Čech. „Kritický úsek byl kvůli nízkému stavu vody mezi Magdeburgem a Ústím nad Labem, ale naštěstí vše dopadlo nakonec dobře,“ řekl Sahula s tím, že pak následovala oprava plavidla v loděnici u Mělníka.

Parník dostane nové jméno

V provozu by loď na Orlické přehradě měla být od 10. července. Předtím v rámci oprav dostane zpět střešní konstrukci, bude se natírat, vybavovat interiér a podobně. „Důvodem převozu lodi bylo zkapacitnění Orlické flotily a zlepšení služeb, protože na této lodi se dá například podávat plnohodnotné občerstvení, navíc její kapacita je 150 osob, takže pomůže rozšířit nabídku místní flotily,“ doplnil Dušan Sahula.

Kromě posledních oprav loď dostane i nové jméno a z Angely se stane Svatá Anna, podle místní části obce Oslov poblíž hradu Zvíkov.