Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Otevře smrt cyklisty cestu k cyklostezce v Prostějově?

Smrt cyklisty u železničního přejezdu na Vrahovické znovu rozvířila diskuse o zbudování cyklostezky na této frekventované trase. Neštěstí, při němž zemřel čtyřiašedesátiletý muž po cestě od centra na Vrahovice nebylo bleskem z čistého nebe.

26.6.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

O několik dní dříve zachytil nákladní automobil cyklistu u benzinky jen o několik desítek metrů dále.

„Skutečně nevím co se je ještě v Prostějově musí stát aby prostějovští radní konečně pochopili, že prostějovské cyklostezky jsou i přes doposud nezanedbatelné proinvestované náklady naprosto nekoncepční nepropojené a hlavně neřešící ty nejexponovanější silniční tahy jako Vrahovická a Olomoucká. Tento úsek je fatálně nebezpečný navíc s dírou a utopeným kanálem a velice úzký. Neříkám ,že cyklisté brutálně neriskují u přejezdu při podjíždění zleva,nicméně i tak je tato komunikace letitě naprosto neřešena. Kdyby měl pán k dispozici cyklostezku byl by mezi námi a řidič Tatry by se dokonce života nebudil nočními můrami. Vážená radnice uvědomte si že Prostějov je město cyklistů a konečně se tak začněte i chovat," ozval se do  diskuse na webu Prostějovského deníku čtenář Mara.

Navrhuje také využití chodníku vedoucího na straně bývalého Agrostroje. Další lidé, kteří tuto trasu využívají si zase stěžují na neutěšený stav krajnice, po které cyklisté jezdí.

Cyklostezka na chodníku by podle odborníků mnoho nevyřešila.

„Cyklisté by museli při najíždění či sjíždění ve valné většině případů přejíždět rušnou komunikaci. To by vedlo k mnoha nebezpečným situacím a ve výsledku by to zřejmě přineslo více škody než užitku," vysvětlil dopravní inženýr prostějovské policie Michael Vafek.

Podobného názoru je i náměstek primátora Zdeněk Fišer. Ten vidí řešení ve vyčlenění pruhu pro cyklisty po pravé straně ve směru od centra.

„Tam už se pás pro cyklisty buduje, i když to zatím není moc vidět. Postupně se opravují nerovnosti a kanálové vpustě, které jsou často pokleslé pod úroveň vozovky," uvedl Fišer.

Město podle něj počítá alespoň s optickým vyčleněním pásu pro cyklisty bílou čárou od Dony až pod dálniční viadukt.

Tuto krajnici využívají cyklisté už dnes. Ti, kteří se bojí jezdí po chodníku kolem Agrostroje. Ti co více dbají na předpisy jezdí po silnici a vystavují se tak nebezpečí střetu s autem.

Autor: Pavel Moš

26.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
64 51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Děti přiběhly do ložnice, že jim hoří v pokojíčku.
2

Hoří nám v pokojíčku! Rodina stihla z domu utéct

Přehledně: 20 odpovědí politiků na otázky, které zajímají většinu z nás

/FOTOGALERIE/ Chcete po volbách zrušit zcela EET? Chcete, aby se Miloš Zeman stal prezidentem na další období? Povolili byste cyklistům dvě piva před jízdou? Podívejte se ve fotogalerii, jak politici v předvolební superdebatě Deníku hlasovali o zajímavých otázkách, které hýbou děním v České republice? 

Všechny karty na stůl. Zde jsou priority hlavních politických stran

Volby jsou tu. Pokud ještě nejste rozhodnutí, které straně dáte dnes či zítra svůj hlas, superdebata Deníku by vám mohla nabídnout řešení. Kandidáti deseti hlavních stran a hnutí včera představili klíčové priority svých programů.

Uberu roste konkurence. Lyft dostal od Googlu miliardu

Americký gigant Lyft ve čtvrtek oznámil, že obdržel investici jednu miliardu od společnosti Google Alphabet. Částka mu má pomoci k tomu, aby lépe obstál proti konkurenčnímu Uberu, který na trhu sdílené dopravy ve Spojených státech vede.

Pohledem Stanislava Šulce: Co v debatách nezaznělo

Volby jsou v plném proudu a za pár hodin již budeme znát nové uspořádání na politické mapě. Voliči se rozhodují také podle toho, co zaznělo na poslední chvíli v předvolebních debatách. A je třeba upozornit, že by neměli opomenout také to, co v debatách ani jednou nezaznělo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení