V celé Evropě se prodalo přes 150.000 těchto vozidel, která se využívají k cestování. Podle Bízika je to díky souhře příznivých okolností, mezi něž patří rostoucí ekonomika, vyšší mzdy a také nižší ceny energií a nízké úrokové sazby. "Český trh padl na dno v roce 2010, pak začal růst až k rekordnímu roku 2013. Předloni opět poklesl a zdálo se, že je nasycený. Loni však zase rostl a letos se prodalo do konce srpna 1325 vozů či karavanů. Zastoupení u nás mají všechny evropské značky a objevují se tu i výrobci z USA," řekl Bízik.

Evropský trh loni rostl o deset procent. Zatímco o rok dříve prodej stoupl pouze v sedmi zemích, loni to bylo prakticky ve všech. "Hnací silou je stále Německo, kde rostla výroba i prodej. Velmi rychle rostl například španělský trh," řekl Bízik.

I přes rostoucí zájem o obytná auta a karavany chybí podle Bízika v Česku větší podpora tomuto druhu cestovního ruchu a lepší infrastruktura. "Nejsou u nás dostupné komplexní služby, tedy půjčovny, prodej doplňků a příslušenství či organizování společných výjezdů. Tak je to běžné v zahraničí. Také návštěvníky ze zahraničí odrazují vysoké poplatky za užití dálnic, jejich špatný stav a nízká bezpečnost silničního provozu. Doma jsou zahraniční turisté vyzýváni k objíždění České republiky," uvedl Bízik. Sdružení dovozců se tyto překážky snažilo řešit s ministerstvy dopravy a pro místní rozvoj. "Ale není zájem z jejich strany," řekl Bízik.