Olomouc je jedním ze středoevropských historických měst, která se reklamou snaží přilákat korejské turisty.

Kampaň zahrnuje i vysílání na obrazovkách ve stanicích nebo prezentaci na internetu.

Pořádá ji agentura CzechTourism a největší lokální tour operátor Hana Tour a nese název Česko doporučená destinace měsíce března – poznejte Moravu.

Zájem o návštěvu České republiky mezi Jihokorejci roste a kampaň se ho snaží ještě posílit.

Počet turistů se loni téměř zdvojnásobil na 257 tisíc a to hlavně díky přímým letům mezi Soulem a Prahou.

„Korejský trh zraje a je na něm cítit hlad po nových destinacích. Korejci oceňují především romantický ráz našich historických zachovalých měst, hudbu, pivo, loutky, ale i původní kulturu a tradice. Proto si myslíme, že má smysl nyní představit například nejen města zapsaná na seznamu UNESCO, ale také moravský folklor," řekla generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

Jihokorejští turisté dohání Evropany

Postupně se daří dostávat turisty i mimo naše hlavní město, přičemž Olomouc není výjimkou.

„Statistiky potvrzují, že v Olomouci se každoročně zvyšuje počet ubytovaných turistů z Jižní Koreje, a ti tak dokonce v početnosti dohánějí evropské návštěvníky. Korejští turisté k nám jezdí organizovaně prostřednictvím cestovních kanceláří," dodala vedoucí oddělení cestovního ruchu magistrátu Karin Vykydalová.

V roce 2013 přijelo Jihokorejců do Olomouce přes dva a půl tisíce.