Po loňské premiéře společného skipasu s areálem Nad Nádražím se letos přidává Belveder. Ten, kdo si koupí jízdenku na Špičáku, může automaticky lyžovat i v dalších dvou střediscích. Špičák je také stále jediným areálem v oblasti, kde se dá využít Český skipas. Zahrnuje už 23 českých lyžařských středisek, celkem 190 kilometrů sjezdovek.

Celodenní jízdenka pro dospělého v hlavní sezoně stojí na Špičáku 610 korun, což je o pět procent více než loni. Klínovec je o 70 korun dražší, ve Špindlerově Mlýně lyžaři zaplatí za den 850 Kč a na nedalekém bavorském Javoru stojí dospělá jízdenka 891 korun.

Na Špičák jezdí Češi i zahraniční turisté na lyže, do bikeparku, na rozhlednu či k místním jezerům. V létě je návštěvnost cizinců kolem deseti procent, v bikeparku dokonce 60 procent, v zimě jde o jednotky procent. „To je dáno tím, že na Železnorudsku je zoufalý nedostatek kvalitního ubytování a stravování," řekl Kasík.

Zdarma zaparkujete

Nové parkoviště v areálu bude zdarma. Vedle něj vznikla nová 200 metrů dlouhá sjezdovka pro děti. Před chatami Hanička a Blaženka vyrostlo oplocené dětské hřiště. Handicapovaní lyžaři si mohou půjčit biski a využít instruktory.

Celkem mají lyžaři na Špičáku 350 parkovacích míst ve vzdálenosti do 200 metrů od nástupu na lanovku. Do 700 metrů od areálu je další skoro tisícovka míst, z nichž jsou téměř dvě třetiny zdarma. Průměrná denní návštěvnost areálu je 1200 lidí, ve špičkách přes 2500.

Kromě parkování zdarma slibují provozovatelé také vyšší bezpečnost – auta už nebudou muset při příjezdu nebo odjezdu jezdit klikatými úzkými uličkami, kudy procházeli i pěší, k někdejšímu placenému parkovišti. Také autobusy přepravující děti do kurzů zastaví na novém parkovišti. K parkovištím navede návštěvníky nový elektronický informační systém.

Špičák nabízí 8,5 kilometru sjezdovek, 87 procent je uměle zasněžovaných 27 děly, z toho 11 vrtulovými. Přepravu zajišťuje čtyřsedačková lanovka a deset vleků. Běžkaři tam mají vlastní okruh a desítky kilometrů upravovaných tratí. Loni začala sezona 12. prosince.