Takové vize jsou ovšem opravdovou hudbu budoucnosti, zatím se tudy totiž nepodařilo zavést ani mezinárodní turistické spoje. Trať proto stále využívají jen nákladní vlaky, ty osobní z Liberce stále končí v pohraničních Černousích, kde hodinu čekají, než se vydají na zpáteční cestu. „Nebyl by takový problém protáhnout je až do Zawidówa. Myslíme ale, že by zde nebyla taková poptávka. Nádraží je tu od centra vzdálené,“ vysvětlil Jiří Hruboň ze společnosti KORID LK, která má dopravu v kraji na starost.

Poptávka minimálně po turistickém spojení by ovšem byla po spojení dále do vnitrozemí, do polského Zhořelce, o které mají zájem i starostové obcí ve Frýdlantském výběžku. Tomu ale zatím brání stav trati na polském území. „Traťová rychlost je tu na řadě míst dvacet kilometrů v hodině, což je nepřijatelné,“ dodal Hruboň. Polská strana ale zatím žádné konkrétní plány na rekonstrukci trati nepředstavila.