Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vespa Expedition: Dobrodruzi uvízli na hranici s Barmou

Z Bangkoku do Horních Řepčic. Přes 15 tisíc kilometrů z Asie zpátky domů chtějí dva cestovatelé a kamarádi Martin Měchura a Petr Petříček urazit jen na skútru značky Vespa a v tříkolovém vozítku zvaném tuk-tuk.

20.8.2015
SDÍLEJ:

Vespa ExpeditionFoto: archiv

Oba stroje sehnali až na místě a učinili je pojízdnými. Jak se jim ovšem podařilo vypořádat se s těžkou zkouškou, hranicí do Barmy? Přinášíme další díl jejich zápisků.

„Po projetí východoasijských zemí zamířila naše výprava do Barmy. O cestování přes ni vlastními stroji je toho na internetu mnoho. Všichni píší o výletu za velké peníze. Téměř nikde ale není popsané, jestli to jde bez cestovní kanceláře a jak to celé opravdu funguje. Na barmském ministerstvu turismu a hotelů se dozvídám, že je možné získat povolení, ale žádat o něj lze jen přes cestovní kancelář. Na moje dotazy jich ale odpověděla jen malá část a většinou s nabídkou od 5 000 $ výše. Jen jedna jediná společnost se rozhodla obstarat nám povolení bez zájezdu, celkově za 300 $. Perfektní. Vyřízení povolení má trvat 30 dnů. Vše je domluvené, stačí jen zažádat. Zčistajasna ale cestovka z nabídky couvá. Prý je to moc riskantní. Na normální cestovku nemáme, ovšem s pocitem, že by to snad mohlo jít i jinak, se vydáváme na hranice. Naděje v nás byla malá, ale kdo to nezkusí…

Vespa Expedition

Na hranicích nechtějí o vstupu bez povolení ani slyšet, nefungují ani pokusy o úplatek. Připojit se k nějaké výpravě je pro nás prakticky nemožné. V nejlepších úsecích je naše rychlost kolem 60 km/h. To dělá z výletů celodenní dřinu a ani blázen by do toho s námi nešel. Přece naši výpravu nezabalíme. Máme tři možnosti: jet přes Čínu (to je podobné jako v Barmě), prodat stroje a koupit v Indii nové (to nás vrací na začátek výpravy) nebo poslat vše lodí do Indie a sami se přepravit po zemi přes Barmu. Naší volbou je loď. Cena se všemi poplatky je kolem 70 tisíc korun.

Vespa Expedition

Jedeme do Bangkoku vyřídit potřebné dokumenty. Mezitím stále ještě zkoušíme sehnat povolení pro Barmu. Vše připraveno a náhle přichází neodmítnutelná nabídka zájezd s cestovkou za stejné peníze jako poslání věcí lodí. Ale jen na pět dnů. Celkem kolem 1 500 km. Jdeme do toho. Je to výzva. Vypadá to, že budeme první, kdo přejede Barmu na Vespě a 100% první, kdo to zkusil v tuk-tuku.

Vespa Expedition

Horší ale je, že jsme nejednali přímo s cestovkou, ale s bývalým barmským průvodcem, který má své kontakty. Z nám těžko pochopitelného důvodu to celé probíhalo přes něj, včetně převodu peněz. Takže máme někomu, koho jsme v životě neviděli a nemůžeme si ho ani nijak ověřit, poslat zálohu 600 $. Není čas na rozmyšlenou, loď nám dnes odpluje. Buď anebo. Vše se v nás bouřilo…"

Podaří se cestovatelům do země nakonec dostat? Jakým způsobem? Zaplatí podivnému průvodci? Dozvíte se v dalším dílu.

Autor: Veronika Weissová

20.8.2015
SDÍLEJ:
Jana Novotná (uprostřed) dostala jako první Češka Cenu za vynikající výkony ve Fed Cupu.
14

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
10 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Česká televize točí podle reálných kauz. Metanolová aféra se dočká plátna

Metanol a Dukla 61 – filmy podle skutečných událostí, které právě natáčí Česká televize. Zatímco ten první pojednává o takzvané metanolové aféře, při níž jen v Česku zemřelo  49 lidí a více než stovku dalších obětí čekaly trvalé zdravotní následky, druhý je inspirovaný událostmi léta 1961, kdy při havárii v havířovském dole Dukla zahynulo 108 horníků.

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

/FOTOGALERIE/ Termín dokončení dálnice D7 ještě není oficiálně stanoven. Mělo by to být v průběhu léta.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT