„Z celosvětového hlediska je cestování seniorů pro cestovní kanceláře poměrně zajímavé. Nejčastěji se uvádí, že starší lidé tvoří 22 až 24 procent všech klientů," vysvětluje analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek z Mag Consulting. „U nás přesná statistika neexistuje,  nejčastější odhad ale je, že senioři tvoří kolem 12 až 14 procent klientů," doplňuje analytik.

Jiná klientela

„Požadavky na dovolenou u starší generace jsou většinou odlišné od představ mladších klientů. Jedná se hlavně o požadavky na bezproblémový pohyb v hotelu, pohodlný přístup k moři a v rámci střediska," potvrzuje výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek. Jak dodává, největší cestovka na trhu nabídne lidem nad šedesát let i stálou desetiprocentní slevu proti katalogové ceně, a to až do výše tří tisíc korun.

Levněji než letecké vyjdou i letos autobusové zájezdy. Do střední Dalmácie se teď dá autokarový zájezd pro věkovou kategorii  55+ pořídit s polopenzí za necelých šest tisíc korun.   „Díky silné pozici zejména v Chorvatsku a severní  a střední Itálii v hlavní sezoně disponujeme výhodnými nabídkami i mimo hlavní sezonu," říká Martin Řimnáč z CK Nev-Dama.

Existuje ale i skupina seniorů, kteří na peníze hledět nebudou. „Stále častěji se setkáváme s poptávkou po náročných poznávacích zájezdech  do Afriky, Ameriky a podobně," říká za Čedok jeho mluvčí Tomáš Brejcha. Podle něj však většina seniorů letos zamíří do „klasiky". „V tomto roce je hitem Bulharsko, Turecko a nově Španělsko," uzavírá Tomáš Brejcha.