Úzkokolejka je v současné době vyhledávanou turistickou atrakcí. Dvě lokálky s rozchodem kolejí pouhých sedm set šedesát milimetrů, zato s délkou úctyhodných devětasedmdesát kilometrů už více než století neodmyslitelně patří ke koloritu Jindřichohradecka.

Obě tratě, Jindřichův Hradec - Nová Bystřice i Jindřichův Hradec - Obrataň, dodnes slouží svému původnímu účelu, každodenní osobní a nákladní dopravě. Jsou však také významnou technickou památkou a jednou z nejnavštěvovanějších turistických zajímavostí regionu. Jízda stoletým historickým parním vlakem do půvabných zákoutí České Kanady je nejen jedinečným výletem do minulosti, ale i zážitkem, který si prostě nelze nechat ujít.

Žilo tu poměrně dost lidí a jednoho dne všichni zmizeli. Zůstal po nich jen velmi specificky zařízený dům, spousta fotografií a zapomenuté jídlo.
OBRAZEM: Opuštěná zlatá klec. Zůstal americký sen, fotky a květované tapety

Najde se i jedna zajímavost. Obě tratě jsou lemovány malebnými nádražíčky a zastávkami, ze kterých vychází hustá síť turistických i cykloturistických tras. Tou vůbec nejatraktivnější zastávkou je bezpochyby Kaproun na trati do Nové Bystřice. Právě v těchto místech byl coby černý pasažér vyhozen z vlaku český velikán Jára Cimrman. Na jeho počet je zde umístěn památník této události.

Destinační management Česká Kanada