Pak bylo po úpravách, ještě využíváno pro přepravy energetického uhlí do elektrárny Chvaletice. Rozhodnutí o jeho zrušení padlo teprve až z důvodů nevyhovujících parametrů. Plavební komora už nestačila novým, daleko větším plavidlům.

Po zrušení provozu plavební komory a jejím zaslepením z jedné strany, se z průplavu stává vlastně slepé rameno řeky Labe Toto rameno se tak začíná využívat jako suchý dok, pro opravu plavidel. Je zde využívána možnost vplout do komory, za lodí zavřít vrata a z komory vypumpovat všechnu vodu. Takto se dostanete suchou nohou i pod lodní trup.

Pro velké plavební ale i nákladní lodě zde vznikl tak zvaný suchý dok s možností oprav i většího rázu. Zátoka Hadík se tak stala jakýmsi lodním útulkem v době špatných podmínek pro plavbu ale také vrakovištěm s velko-opravnou či chcete-li servisní dílnou pro lodě při středních i větších opravách.

Hadík je zajímavý kout na procházky i s možností nahlédnutí do dalších tajů a zvláštností naší lodní dopravy.

Autor: František Hormandl

Panu Hormandlovi za poskytnuté fotografie mnohokrát děkujeme. Máte i vy svá oblíbená místa v Mladoboleslavském okrese? Pošlete nám fotografie na e-mail michaela.barvova@denik.cz.