Čtěte celý seriál bez omezení.
S předplatným Deník.cz navíc získáte výhodné benefity. Koupit předplatné >

Tři zbraně na slabou imunitu: spánek, vitaminy a klid

Znalci hovoří v souvislosti s podporou imunity a bojem proti virovým nákazám o mimořádné důležitosti kvalitního spánku

Znalci hovoří v souvislosti s podporou imunity a bojem proti virovým nákazám o mimořádné důležitosti kvalitního spánku | Foto: Pixabay.com

Galerie Dalších 6 fotografií v galerii   >

S přicházejícím chladným počasím je dobré více než kdy jindy myslet na svoji imunitu a posílit ji tak, aby byla připravená na nástrahy chladného počasí i ataky virů.

Podle článku, který vyšel v časopisu Květy, je zajímavé, kolik znalců hovoří v souvislosti s podporou imunity a bojem proti virovým nákazám o mimořádné důležitosti kvalitního spánku.

Dr. Michael Breus, jeden z nejvýznamnějších spánkových odborníků a autor řady knih na toto téma říká: „Dostatečně spát je jedním z nejlepších způsobů, jak můžeme zlepšit naši imunitu a bránit se před viry a nemocemi.“

Imunitní zabiják stres

Spánek je přirozený imunitní posilovač. Ač se doporučené množství spánku pohybuje mezi sedmi a deseti hodinami, vědci obvykle soudí, že k tomu, aby proběhl kompletní spánkový cyklus, je nutné spát alespoň osm hodin, během nichž se vyplavují důležité hormony, potřebné pro tvorbu buněk imunitního systému.

Ájurvéda
Ájurvédou proti stresu. Tyto rituály vám změní život k lepšímu

To, co naopak imunitu snižuje, je chronický stres, o němž se někdy hovoří jako o imunitním zabijáku. Ne nadarmo doporučují někteří odborníci posilovat imunitu smíchem či praktikováním uvolňujících meditací.

Vsaďte na bez

To, co ale lékaři radí především, je dbát na dostatečný příjem vitaminů. Doslova zázračným elixírem je pro naši obranyschopnost například obyčejný černý bez. Nejenže obsahuje vitamin A, vitaminy skupiny B a kyselinu pantothenovou, ale značný je i jeho obsah vitaminu C. Navíc je jedním z nejlepších přírodních zdrojů antioxidantů a chrání buňky před působením volných radikálů.

Tipy pro lepší imunitu:

Pravidelné procházky
Žádná posilovna – stačí mírné cvičení, dokonce i delší chůze třikrát týdně. Lymfatickému systému pomůže vyplavit nečistoty a posílit imunitní systém.

Dobrá nálada
Meditace, jóga, grotesky, nadhled – hlavně ať je stres pryč.

Chůze zlepšuje náladu a snižuje riziko řady chorob
Jak se léčit chůzí?

Probiotika
Přátelské bakterie vyvolávají vhodné reakce bílých krvinek na útočníky a ovlivňují naši duševní pohodu.

Střeva v dobré kondici
Na 80 procent všech buněk imunitního systému sídlí ve střevech. Nezdravý životní styl rovnováhu střevní flóry ničí.

Vitaminy
Dostatek vitaminů, ať již v podobě čerstvého ovoce a zeleniny, či doplňků stravy, je pro dobře fungující imunitu naprostou nezbytností.

Týdeník Květy
zpravodajsko-společenský týdeník pro celou rodinu
Víme, co se děje kolem vás. Týdeník Květy přináší klíčové informace, podrobné analýzy, rozebírá aktuální témata, objevuje nové fenomény a trendy, analyzuje spotřebitelské problémy, přináší zajímavé události i profily a rozhovory s osobnostmi z domova i ze světa. Součástí časopisu je vložený týdeník TV magazín s TV programem. Titul je určen pro aktivní rodinu - jde vlastně o jakéhosi rodinného zpravodajského průvodce současným světem.

Vybrali jsme pro vás

Zprávy odjinud