Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Diskuse: Geolog a filozof Václav Cílek: Čím méně peněž, tím může být život veselejší

Geolog a filozof Václav Cílek: Čím méně peněz, tím může být život veselejší

Praha – Všechny jevy, které byly vlastní starověkému Egyptu před jeho kolapsem, probíhaly také v ostatních zaniklých civilizacích. Mnohé z nich charakterizují i naši společnost. Není divu, lidský mozek se za posledních 40 tisíc let příliš nezměnil, stejně jako naše chování. 


Diskutovat mohou pouze přihlášení uživatelé

Přihlásit se

DISKUSE OBSAHUJE 49 PŘÍSPĚVKŮ

goebbels by záviděl..
Nezaregistrový uživatel 31.3.2012 reagovat
takže pod záštitou Miroslavy Němcové z ODS jsou pořádány semináře na téma, jak zblbnout okradené lidi ve vytunelovaném hospodářství a donutit je smát se sami své bídě....kam se na vás hrabe Goebbels, styďte se :-/....ta vynalézavost, jen aby se nemusela přiznat pravda...
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: goebbels by záviděl..
Nezaregistrový uživatel 31.3.2012 reagovat
nejlepší je koupit si krabičák a člověk je hned veselejší.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: goebbels by záviděl..
Nezaregistrový uživatel 31.3.2012 reagovat
Omyl, je potřeba se připravit na absenci hypermarketů, PHM, elektřiny a otopu. Pokrok je nezadržitelný...
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
skvělý článek
Nezaregistrový uživatel 31.3.2012 reagovat
ve světě se o tom píše,že až krachne globální kapitalismus nastoupí "regionální komunální" období,jedni jej nazývají evangelijní´,jiní komunistické....zhroutí se současný finanční virtuální systém,jde jenom o to,jesti lidé na to budou připraveni a budou se chovat racionálně jak se píše v článku,nebo bude másledovat mejdřívé divoké revoluční období a teprve pak pod hrozbou sebezničení převládne rozum....
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: skvělý článek
Nezaregistrový uživatel 2.4.2012 reagovat
Je to tak, jsme rozmazlená generace, která se topí ve věcech, jež vůbec nepotřebuje. Vztahy nahradily prachy. To se nám vymstí. Díky za každé rozumné slovo, jako jsou ta Cílkova! Petr
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Ono to je trochu jinak
Nezaregistrový uživatel 31.3.2012 reagovat
Nechápu tu nelogiku-skladovat si doma obilí, které neseženu. Není lepší si skladovat doma přímo mouku, Ušetřím za mlýnek. Ono je to o tom, že když se budeme m ít cca stejně, tak ten pokles meziročně ani nepoznáme. Máme se dobře a když bude hůř tak se máme pořád dobře. Cílku, nasaď si čelovku na noc a bude ti určitě faj?!?!.Zdravím
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Ono to je trochu jinak
Nezaregistrový uživatel 2.4.2012 reagovat
možná je to trochu o tom, že mouku můžeš skladovat tuším píšou na baleních 3 měsíce, rok asi vydrží a obilí, na němcíxh jsem viděl nějaké desetiletí, ve vakuu...myslíš, že pokles ani nepoznáš?? Ale poznáš brepto, akorát horních pár si myslí, že to co je ted, je věčný...a nechápou že již kloužou po útesu..
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Ono to je trochu jinak
Nezaregistrový uživatel 7.1.2013 reagovat
Tu mouku (v případě největší nouze) bohužel úspěšně nezaseješ...
Ověřeno
Příspěvek jsme ověřili a neporušuje naše Podmínky používání.
Nadpis sedí
Nezaregistrový uživatel 31.3.2012 reagovat
Ten název článku vymyslel Kalousek a šel zase něco se svoji partou ukrást. Pochopitelně, že to poslal na akciovou firmu třeba svojí nebo jiní zloději třeba na a.s. ve světě Pantáty z Hradu. Je to dobrý máme své Kadáfi po celém světě, kteří vlastní několik našich HDP. Pak, že nejsme všichni v průměru bohatí. Když tak se na ty zloděje složí zase důchodci, vždyť se to tak Pantátovi osvětčilo. Proč tohle vůbec snášíme? Proč se necháme stále oblbovat?
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Nadpis sedí
Nezaregistrový uživatel 31.3.2012 reagovat
Ten článek je o neschopnosti civilizace přežít při pouhém odpojení se od internetu či GSM sítě. Pokud to nedokážeme, budeme dále poslušnými ovcemi...
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
až do dna!
Nezaregistrový uživatel 31.3.2012 reagovat
Ve všem má pan Cílek pravdu,jenže dokud to nedojde až k totálnímu kolapsu-nic se nezmění k lepšímu viz.příspěvek paní Heleny.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: až do dna!
Nezaregistrový uživatel 31.3.2012 reagovat
Jsme teprve na úpatí srázu...
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Re: až do dna!
Nezaregistrový uživatel 31.3.2012 reagovat
Úpatí je dole, to jste asi nemyslel...
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Už je třeba něco dělat.
Nezaregistrový uživatel 31.3.2012 reagovat
Současný mediální hon na korupčníky mi též připadá chaotický a účelový.Každý přeci máme nějaké přátele, příbuzné a kolegy,kteří nás,stejně jako politiky,ovlivňují v našem rozhodování.Místo zkoumání, kdo koho řídí,je třeba hnát k zodpovědnosti konkrétní osoby za konkrétní doložitelnou korupční činnost.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Už je třeba něco dělat.
Nezaregistrový uživatel 31.3.2012 reagovat
Ano, je to jen další do hola ohlodaná kost. Neohlodaná se neodhatuje...
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
prosba
Nezaregistrový uživatel 31.3.2012 reagovat
Bože, dej téhle zemi víc takto osvícených lidí..
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
jojo, něco na tom bude
Nezaregistrový uživatel 31.3.2012 reagovat
a proto jsme tam, kde jsme - na konci světa, bez dluhů, soběstační zdravým jídlem, připraveni na možnost nefungování elektřiny, vody a dalších věci.... - www.moudrasova.eu
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Pravopisna chyba
Nezaregistrový uživatel 31.3.2012 reagovat
"zahrádky kdysi zachránili Argentinu" - zkuste najit hrubou pravopisnou chybu ... PS Clanek velmi dobry, pana Cilka si vazim, ale novinarska chyba to degraduje. Pravdepodobne clovek narozeny po roce 1980. Tam si casto vsimam upadku psaneho jazyka.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Pravopisna chyba
Nezaregistrový uživatel 2.4.2012 reagovat
Děkujeme za upozornění, již jsme text opravili. Nejde o nezkušenost autora, ale záměnu slova zahrádkáři za zahrádky, která utekla při korektuře. Děkujeme za pochopení a omlouváme se. Redakce
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
v podstatě má
Nezaregistrový uživatel 1.4.2012 reagovat
ten laický filosof pravdu.Radostný život není opravdu podmíněn množstvím peněz.A pravdu má i TomasV.Po roce 1989 zavedl v mluvě i psaní jeden gramatik některé změny,např hekání či začínat větu ááá či hmhmhm,ve kterých se člověk už nevyzná a tak pro výkon mnoha funkcí dnes je nutnou podmínkou znát angličtinu. Čeština je jen postačující.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
cílek
Nezaregistrový uživatel 1.4.2012 reagovat
Většího čůrák..a jsem neviděl.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Moc hezkej článek.. děkujeme
Nezaregistrový uživatel 1.4.2012 reagovat
jeden z mála, který řeší, co bude den poté. Odpověd se nehledá snadno, ale je hodně lidí kteří již vědí a řeší, za nás díky, vpodstatě souhlasíme co bylo psáno, ale bude to hodně těžký..... škoda že relativně chytrá vláda, což si o dnešní myslím, selhala v jednoduché věci, sociální smír a s drábkem v čele zahájila frontální útok na chudáky a žebráky, místo aby jim pomohla...čímž vytvořila třaskavou směs jen kvůli oranžovým vestáma nuceným pracem zdarma a debilním hlášením a buzeraci na poštách...
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Hezké myšlenky...
Nezaregistrový uživatel 2.4.2012 reagovat
Když se začínalo s privatizací podniků, rušením JZD nikdo nepřipouštěl možnost, že nám nikdo nedá nic zadarmo. Nemám nic proti již zmiňované p.Němcové.To, že nemáme vlastní výrobu, která by tvořila HDP, to že již nejsme soběstační v produkci obilovin, cukrovky, vajec a bůhví čeho ještě a diktuje se nám zda mi může prodat zemědělec obilí to máme daň za to, že nestojíme sice frontu na banány můžeme cestovat do zahraničí, jak se celou dobu deklarovalo. Ale můžu si dnes koupit z důchodu banány jsou sice v obchodě,ale za kolik. Tehdy byla jablka třeba za 1 Kč, dnes se je nevyplatí sklízet a proto je raději za nehorázný peníz dovezou od jinud, kde na to mají dotace. A cestování do zahraničí, jak je zmiňováno v článku, na to nebude doma je taky hezky. Co nám těch několik let v demokracii přineslo, jsme rukojmí těch velkých bez šance na lepší vyhlídky.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Naprostý souhlas
Nezaregistrový uživatel 2.4.2012 reagovat
S těmito závěry se nedá než souhlasit. Všimněte si, že jistá část "machrů" navrčených politickou ekonomií ale dokonce zcela vážně uvažuje o válce jako řešení současných problémů. Co mají v hlavě, je mi záhadou. Přitom svět je tak zajímavý a krásný, lidi tak úžasní, že jen při troše snahy by tady opravdu mohlo být vesele a příjemně. Rodina, zahrádka, výlety, hry, ohledy na jiné, skromnost, otovřené oči a srdce. Ani bychom Boha nepotřebovali - rozumaový potenciál máme dostatečný. Jen si vážit myšlení a zkušeností. Podívejte: chladní Angličané, pamětníci, dodnes vzpomínají na pospolitost a srdečnost, které panovala v britských městech v době nacistických náletů. Já pamatuji na družnost rodin v poválečném období. Nejsme přece vlkodlaci.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Naprostý souhlas
Nezaregistrový uživatel 2.4.2012 reagovat
no války byli vždy cesta z krizí, nikdy je lidi nechtěli a vždy války vznikly, protože je chtěly debilní elity, aby svou vinu za totální rozvrat přenesly jinam a nejsme vlkodlaci?? Exekutorskodemokratická likvidace půlky národa je co, procházka růžovým sadem, ? Nebyli jsme vlci,ale tato vláda ve spolupráci se všemi v parlamentu, nebo jejich tichým mlčením z nás ty vlky dávno vyrobila...
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Vlak
Nezaregistrový uživatel 2.4.2012 reagovat
Nesouhlasím jen s pasáží, že je a bude možnost cestovat vlakem. Vlaky jezdí čím dál méně a do některých míst přímo u trati se o víkendu prakticky nedá dostat. Jezdí rychlíky mezi městy, ale osobáčky jsou zrušené. A autobusy také. Konkrétně trať 220 mezi ČB a Veselím. Ono se to dobře píše člověku, který jezdí autem a vlak má jako alternativu. Já auto nemám.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Klaus, Mach, Ševčík, Zahradil - esa ODS!
Nezaregistrový uživatel 2.4.2012 reagovat
Paní Němcová je kovanou členkou ODS a není tou osobou, která by chtěla něco změnit! Veze se na vlně ODS spolu s Klausem,který nemá žádný význam, i když se tváří jako Mistr Světa, obklopen takovými "vzdělanými osobnostmi, jako je Klausem inspirova- né SSO Petra Macha, který v Hÿde Parku neuměl ani pořádně formulovat svoje myšlenky - přežvykuje jen to, co "vecne" mudřec Klaus!
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
V Kambodži zrušili peníze úplně.
Nezaregistrový uživatel 2.4.2012 reagovat
V Kambodži zrušil Pol Pot peníze úplně. Neřekl bych pane Cílku, že tam bylo zrovna veseleji. Mám dojem, že byť ne ve zlém umyslu, často blouzníte. :-)
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
poděkování
Nezaregistrový uživatel 2.4.2012 reagovat
Děkuji za upozornění na filtry katadyn.Již před měsíci jsem se po přečtení jistého deníku psaného po Argentinské krizi,začal připravovat na ........ těžko najít název.Snad těžké dny.Nabíječky na solární energii,nabíjecí baterie ( ty prý mají cenu zlata )solar svítilny ( jeden z největších šoků prý byl z nedostatku světla,v bazaru koupené obyč tranzistor.rádio......a zbraně,protože už tak upadající funkčnost policie se v těžkých dobách zastaví totálně a v době hladu se měmí i charakter lidí.Dobrý spacák a vzpomínky na vandry.Vlastně se na to i těším.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
poděkování
Nezaregistrový uživatel 2.4.2012 reagovat
Děkuji za upozornění na filtry katadyn.Již před měsíci jsem se po přečtení jistého deníku psaného po Argentinské krizi,začal připravovat na ........ těžko najít název.Snad těžké dny.Nabíječky na solární energii,nabíjecí baterie ( ty prý mají cenu zlata )solar svítilny ( jeden z největších šoků prý byl z nedostatku světla,v bazaru koupené obyč tranzistor.rádio......a zbraně,protože už tak upadající funkčnost policie se v těžkých dobách zastaví totálně a v době hladu se měmí i charakter lidí.Dobrý spacák a vzpomínky na vandry.Vlastně se na to i těším.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Paní Němcová mastodont ODS
Nezaregistrový uživatel 2.4.2012 reagovat
Více jak 20 let se angažuje v politice stylem vzhůru šplhajícího ale nevyčnívajícího přísedícího.Co peněz nás stála a nic.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Uzasné
Nezaregistrový uživatel 3.4.2012 reagovat
"Když třeba mluvím se starosty malých měst, říkám jim, aby nezastavovali veškerou dobrou půdu za obcí, ale část jí pronajímali a v době krize ji rozdělili mezi lidi na zahrádky." Záhrádky na louce v době krize?!! To Vám pane doktore asi straší ve věži! Prvně je nutné takovou plochu zůrodnit a to není hned.Podle bonity půdy v té které oblasti.Dále jsou plodiny do tzv.první,druhé či třetí tratě.Pokud by měli být lidé závislí na těchto,jak píšete,zahrádkách,je to úplně jiný level,než současné zahrádkářské kolonie.To je totiž pak o úplně jiných výnosech.Pokud chcete co nevyšší výnos z plochy a nejkvalitnější,je nutné mít osivo F1 a často mořené.Kde ho seženete v takové krizi? Je nutné také to trochu umět,tedy to pěstování zeleniny.Vy ho rozhodně neumíte,protože byste takovou kravinu neřekl.To si skutečně myslíte,že to je tak jednoduché?!!
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Uzasné
Nezaregistrový uživatel 3.4.2012 reagovat
výborné rady,.. nevím jestli naše vesnické elity jsou schopné je pochopit...pokud jde o semena, nevím jak u kterého druhu, pěstuju toho více druhů, ale f1 je poslední co mě zajímá..vpodstatě mě vůbec nezajímá, prostě plísen bramborová na rajčata přijde vždy stejně a je ji jedno jestli je to f 1 nebo f 50,nestříkám... nepřijde ale do zimní zahrady, tam je zase problém s celoročním hnojením, salát mám jen ze svých vypěstovaných semen, je úplně vpohodě, má jiný problém, plži.., rajčata většinu mám ze svých výpěstků, nebo přímo z obchodu, rajče sním, semena zasadím, mezi f1 a takovým nevidím rozdíl, volných ploch ležících ladem kolem je moc, otázka je třeba květák brokolice a pod zalévání, když nemají vlhké pole, nejde to vpodstatě upěstovat, vždy je malé a pod, taky záleží na hnojení, jo toto všechno se všichni naučí jakmile přijde hlad a kraviny jako pravopisné chyby nikdo řešit nebude, a když jo, tak po třech dnech hladu se začne pídit, po nějakým poli..a na kraviny rychle zapomene..
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Re: Uzasné
Nezaregistrový uživatel 4.4.2012 reagovat
Šlechtěné odrůdy Vás nezajímají Karle? Všechny jabloně,švestky,hroznové víno,atd.atd. jsou šlechtěné.....Ty ze semínek rozpěstovat nelze.Leda že Vám chutnají padavčata.Musel byste se naučit roubovat a vědět na kterou podnož to máte dát ,aby to slušně plodilo.Dnes je mouka běžná jako vzduch k dýchání. Např. dnešní odrůdy pšenice dnes dají 40-50q na ha. Pokud si necháte část úrody jako osivo,bude výnos ve hvězdách.To Vám tu klidně odpřísahnu.To jsou pak časem výnosy třeba 10-15q na ha.A pokud to nenamoříte ,tak to abyste se modlil,že to nechytne sněť apod.Osivo si samozřejmě můžete dělat své,jednou se ale může vyštěpit a budete mít kulové.Pár paprik a ostatní budou k prdu.Ale myslím,že papriky byste spíše nepěstoval,protože byste měl dost práce s plodinami na uskladnění(mrkev,brambory,cibule,atd...)Ty pokud blbě nahnojíte shnijí Vám ještě do vánoc. Jinak to,že si někde nějaká "městská elita",abych použil Vaši narážku,dnes pěstuje někde za městem pár paprik a dva řádky brambor je úplně něco jiného,než plochy na kterých by měli být závislí.Tam je to úplně něco jiného.Tam budete potřebovat obdělávat třeba 30,50 či 70arů. Pokud by přišla krize taková na kterou nás připravuje pan poradce v rozhovoru,tak si dovolím tvrdit,že by přišel hlad a neskutečná bída.Byl by to průšvih par exelans.Nejdříve by asi umírali staří,nemocní a lidé závislí na lécích.Uvědomte si,že byste třeba neměl naftu do traktoru a koně chlaďáky už má dnes málokdo. Navíc mají s traktorem nesrovnatelně menší sílu a potřebují na zimu mít nadělanou píci.Myslím,že by koně spíše lidé snědli.Staří lidé by neměli šanci něco takového realizovat,jako obdělávání zahrady ve velkém.Největší chudáci by byli lidé ve městech a ti kteří s pěstováním zeleniny a ovoce nikdy nepřišli do styku.Velice těžké by byly zimní měsíce.Byla by to příšerná katastrofa,která by značně zredukovala počet obyvatel během krátké doby.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Re: Re: Uzasné
Nezaregistrový uživatel 11.4.2012 reagovat
budete se divit, ale skoro ve všem s Vámi souhlasím.. samozřejmě stromy dokupuji jen to co mi nejvíc chutná, jablka, gala, šampion, rubín,a pod, merunky, broskve, vše nové,to určitě máte pravdu, myslel jsem zeleninu na zahrádky, v malém se f1 až moc řešit tolik nemusí, jestli se vám doma sklizen z deseti rajčat nepovede je celkem jedno.. není to samozřejmě jedno ve velkém pěstitelském závodě. pokud jde o obilí, je tu jiný problém, hnojivo, jinak samozřejmě, máte pravdu, že velké lány si bez chemie nepomohou, pokud jde o modifikované sazenice, tak jsem četl zajímavé články, jak likvidují zemědělce v Indii, kteří by se rádi vrátili k původním semenům, protože příroda si moc kecat do všeho neda, a často modifikace napadají jiné choroby nebo potřebují takové hnojení, které jim drobní zemědělci nejsou schopni zajistit, takže, to ve finále zemědělce likviduje,jinak s vámi souhlasím a pěstování obilí nerozumím, věřím, že to zatím nemusím řešit ani nemám takové rozlohy, abych to řešit mohl, uskladnění je určitě problém, často ve starých domech obdivuji, jak je skvěle řešen sklep, vlhký, studený, ideálně dva na brambory a ovoce..to můžem jen závidět..že přijde hlad a neskutečná bída jsem si jist, jen je otázka kdy, a někdy to jedno rajče či paprika může být otázka přežití, nechci strašit ani nemyslím, že to bude hned..ale vše k tomu směřuje, no doufám, že elity pochopí, až to přijde,že nafta by měla přednostně jít do traktorů a do léků, nicméně tomu nevěřím, papalášů mnoho, každej chce fáro...jezdit..kdesi jsem četl, že na koně bylo dřív e potřeba dávat stranou 20 procent obilovin, aby nechcípli hlady přes zimu, a pokud jde o redukci obyvatelstva tak předpokládám, tak na 20 procent u nás, u muslimů tak 5-10 procent současného stavu, otázka jen je, budou-li u toho války, nebo se jen nechají úřadovat drábkové s exekutorskými destruktory všeho živého..no nic moc vize, nicméně velmi pravděpodobná realita tohoto století..záleží na každém, jaké bude mít štěstí, jak se připraví, ..
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
reakce na Michala
Nezaregistrový uživatel 3.4.2012 reagovat
... citace z textu...:Je třeba samozřejmě třeba rozlišovat, co je možné doma pěstovat. Obilí je nesmysl.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
diskuze - obava
Nezaregistrový uživatel 3.4.2012 reagovat
Dobrý den, článek je zajímavý, ale lidi mého typu znervozněl. Dobrý nápad, ale já s mou úzkostnou poruchou už mám teď nervy, abych si začla dělat zásoby, mít baterku, doma peníze apod..šmarja jooo...Trochu mě to vystrašilo. Ale co se týká solidarity super. Bohužel i když ji projevím jsou občas neg. dopady, napadení apod..(když se třeba na ulici někoho zastanu..))Nevím je to složitější. Pěstovat jen tak zeleninu a pod. je taky dost náročný, mít slepice a pod...A to si jako matka s malým dítětem,kdy jsem totál vyřízená nedovedu představit. Protože jsem od mala viděla u babičky jak strašně je to náročný starat se o hospodářství...Ale je pravda, že asi v té největší krizi by se dalo přežít s jednou slípkou, pěstovat halabala nejednoduší zeleninu, mít svíčky atd...
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: diskuze - obava
Nezaregistrový uživatel 3.4.2012 reagovat
No psychologicky to nebude sranda..ale všechno půjde postupně, všude kolem jsou stále změny ani si jich nevšimnem, třeba si přečtem takovýto moc hezký článek,a již jsme se změnili, ani to nebolelo, zásoby lidé měli historicky miliony let a byli možná štastnější, jako je pro nás normální ráno vstát, bude normální mít tolik a tolik toho a toho, koupit si baterku ikea za stovku bez baterek jen s kondenzátorem, jak točíte tak svítíte, pohoda, kupte si jí a je po stresu, jen bude ležet v šuplíku a jste maličko připravená..mít doma baterku bude pro vás běžný, mít slepice je pohoda, akorát potřebujou prostor,kurník, co vám zbude z kuchyně, jim hodíte, ony se na Vás budou těšit, no sežerou toho dost,když není dost odpadu z kuchyně, dokoupí se zrní, ale taky jich nemusíte mít sto, pro rodinu stačí 4spousta lidí na vesnicích to baví, skvělej antistres,osobně mi slepice připadaj občas poslední normální tvorové na tomto světě.. okamžitě vidíte, že vaše práce má význam, ještě vám daj hnojivo..a sníží obsah popelnice, pěstovat zeleninu není lehké, ale třeba salát je plevel, něco jde něco se člověk naučí a nemusí mít všechno, spíš bych doporučil sady, stromy, začínají plodit kolem 5-7 let, ještě je čas je předpěstovat, aby až to přijde, měli jsme co nejvíc svého..jo chce to pozemky, těžko se dají pěstovat stromy ve městě...ne že by každej druh stromu neměl své nároky, ale třeba ořech, je-li plodný, po 10 letech bez jakékoli péče dá první ořechy, staré ořechy dají zásobu ořechů na celý rok..vpodstatě bezplatně,bezpracně, stačí zasadit 5 oříšků do země, 2 vzejdou, jeden bude plodit, jeden se může po 20 letech nahradit jiným, nebo budou plodit oba, jo je to běh na celý život, to je nyní třeba dělat, co nejvíce se odpojovat od hroutícíhose systému..stromy se nerozjedou ze dne na den, z roku na rok, potřebujete desetiletí na zapěstování a nahrazení pěstitelských chyb..a že jich jde udělat spousta.. je zbytečný se tím trápit, je důležité pochopit, kam se řítíme, že všechno je jinak, pokusit se reagovat, v současné době je spousta totál vyřízenejch lidí, psychicky, je jim předkládáno, že není nic jiného než současný umírající systém, a tento chcípák kope kolem sebe, a do propasti strhává vše poruce, možná zjistíte, že si najdete i se synem jinou cestu na které budete štastnější, třeba tam zrovna budou slepice, budete mít víc času, mín stresů, nejtěžší bude ustát to finančně,bez dluhů, aby se člověk nedostal do likvidačních spárů všelikvidujících exekutorských gengů.. mít v současné době peníze jen v bance považuji za dobrou sebevraždu, a pokud jde o světlo, nechci dělat reklamu,zase.. ale solární lampičky ikea, cca 400,- je první co mi připadá v praxi použitelné dostatečně svítící na 3 baterky aaa, přes den se nabijou, přes noc vybijou, ještě jsem zvědav, jak dlouho kolik let vydrží baterky v nich, takže kdo kouká vidí kolem sebe věci, které se dají použít i den poté.....abych nebyl příliš optimisticky, bohužel jsou problémy, které řešení zdaleka nemají tak jednoduché...mezi to řadím teplo a vaření, nicméně věřím, že cesty se najdou...budou ale hodně trnité a pro spoustu lidí bude vývoj velmi překvapivý..
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Re: diskuze - obava
Nezaregistrový uživatel 4.4.2012 reagovat
Toto je příklad odtržení od reality.Když zasadíte oříšek,tak Vám sice vyroste,ale plodit Vám začne až po 10ti letech.Ty ořešáky,které si kupujete v obchodech jsou roubovance,proto plodí dříve.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Re: Re: diskuze - obava
Nezaregistrový uživatel 11.4.2012 reagovat
máte pravdu,říká se, že ořechy začínají plodit po 15 letech, ale ořechy vysazuji více méně pro mého syna, dva velké plodící již máme, cena nového v obchodě je odhad 300- 600,- je-li poblíž možnost kam sázet,proč to nezkusit vysázel jsme jich asi 30, soused dalších 20, peníze na nákup sazenic bychom nedali, těch pár oříšků obětujem...jo, pár let bojujem s trávou než ji přerostou..pár to nepřežije, pár nebude plodit..nicméně odhad z menšího vzorku dříve,75 procent těch co vyroste plodí dobře..chce to jen čas, chut a prostor....čas nyní ještě snad je...
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Re: diskuze - obava
Nezaregistrový uživatel 4.4.2012 reagovat
Choval jste někdy slepice? Myslíte,že si vystačí se zbytky z kuchyně?
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Re: diskuze - obava
Nezaregistrový uživatel 4.4.2012 reagovat
Lidé na vesnicích chovají slepice kvůli vejcím,nikoliv jako antistres.Já žiji na vesnici celý život,takže to mám z první ruky.Pšenici jim musíte kupovat stále,dělat míchanici,vařit brambory,atd....zase tak jednoduché to není,protože když jím nedopřejete,tak nenesou.Musíte se o ně starat.Zadarmo to není.V takové krizi byste moc zbytků z kuchyně neměl,na to se spolehněte.Mimochodem víte kolik stojí metrák pšenice a kolik je potřeba pro deset slepic? Jak byste takové množství dovezl,pokud byste ho sehnal? Víte ono v mysli se to snadno plánuje a řeší,jenže realita je jiná.Hezky se Vám to plánuje v teple s plným břichem u počítače a s jistotou,že si třeba s klidem ráno ohřejete ve varné konvici čaj a rohlíků máte dostatek a když ne tak skočíte do obchodu.Kdyby to přišlo,tak by to bylo o něčem jiném,to Vám garantuju.To pak třeba tečou nervy a to i u těch zapřísáhlých kliďasů.Tyto všechny teoretické přípravy jsou jen strachem.Strachen z neznáma a z nejistoty.Nic víc.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Re: Re: Re: diskuze - obava
Nezaregistrový uživatel 11.4.2012 reagovat
máte pravdu, nicméně, v současné době mám slepic 11, dříve, když jsem jich měl 5 jsme si stačil se zbytky z kuchyně, a s tím, co jsem našel na poli po sklizni, podotýkám, po sklizni,.. například slunečnice se dá nasbírat pro 5 slepic za pár odpolední z jednoho středního pole na celý rok,moc zábavný to neni, občas mi připadá, že to kombajny na slunečnice hází úmyslně vedle a ne do vozu, aby nám to šlo hezky od ruky, je spíš otázka, kde slunečnice je a přijít, než to zemědělci zaorají, no obilí, tam to jde od ruky podstatně hůře,ale taky to jde, jinými slovy tři roky jsem pro 5 slepic nic nekupoval, míchanice nedělám, přes zimu vypouštím slepice do části zahrady cca 1000 metrů, na trávu..že bych takto uživil 10 slepic to si již nejsem jistej, záleží, jestli tu bude letos nějaké slunečnicové pole a jestli ten kombajn na slunečnici bude zase všechno házet vedle..se dvěma slepicema by problém s uživením z domácnosti nebyl podle mě žádnej, zase dost místa na zahradě zoškliví kurník, je otázka, jestli se to vyplatí pro 2 slepice, přeci jen trus a tak... ne koždý je nadšen..je spíš problém, že každý má dnes zahradu 800 metrů.JO dojde-li k výraznému zhoršení poměrů, s čímž počítám, bude spíš otázka, za jak dlouho Vám tu slepici někdo ukradne, a že by zbytků jídla bylo mín, je taky jasný.. ale trávy je většinu roku dost, ještě ale nejsem nějak smířen s tím, že slepice budu na noc zavírat do obýváku a bránit je kulometem...
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Připravenost
Nezaregistrový uživatel 3.4.2012 reagovat
Připravenost je důležitá, osobně si celkem rychle pořídím ten Katadyn už na cesty do přírody se to hodí než se tahat s vodou (která je mimochodem velmi těžká, ale pro život nezbytná). Přežijí jen ti nejsilnější a připravení. Bohužel všicni přežít nemůžem je nás moc.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
Docela vás chápu vždyť jste FILOZOF :D
Nezaregistrový uživatel 3.4.2012 reagovat
Mluvit? Tak já budu kecat! 4500 lidí podepsalo zavazek odpracovat v železárnách 10let.Dřina zničené zdravý a mizivý důchod.Je lehké kecat o tom že se je třeba uskromnit(na vládce to neplatí?.Co ale mají dělat lidé nebo důcodci jako já kteří jsme si byty chtěli koupit? Tenkrát jsme nabízeli jednou tolik než dali CPI !!!-i když je podezření že nějaké paníze šli spřáteleným stranám a lidem.Byty které se dostali do soukromného vlastníctví nájemníku jsou hezké,opravené,platí únosnou částku do fondu oprav.CPI byty chátrají,nájemné neúměrně roste.Důchodcům nezbývá na léky,ani na kvalitní žrádlo.A všichni nemají tu záhradku o které tady tak hezky píšete aby se mohli jít pást(:((
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
někde to nejde
Nezaregistrový uživatel 7.4.2012 reagovat
On je myslím hlavní problém s uskrovňováním při krizi v tom, že veliká část dnešních domácností bydlí v panelácích nebo činžácích kde moc nemůžou snižovat náklady na bydlení, na dopravu či potraviny jenom zčásti. Proto si myslím že to bude nakonec veliký průšvih. V řadě měst mimo Prahu je už teď v sídlištích a okolí kriminalita dost brutální. A bohužel současná pravicová vláda tvrdě prosazuje individualismus, takže bude ještě hůř.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
alternativní doprava
Nezaregistrový uživatel 10.4.2012 reagovat
Václav Cílek překvapivě taky nemá auto. V době internetu by se brzo kromě hromadné dopravy mohlo vyplatit sdílení aut a spolujízda.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
příliš optimismu
Nezaregistrový uživatel 12.4.2012 reagovat
v tomto článku. Pana Cílka si vážím, ale takto jednoduchý recept nebude fungovat! Většina lidí bydlí ve městě,takže těžko si něco vypěstují,dojíždět na chalupu nebude jak a za co. Přestěhování bude většinou také nemožné. Lidé na vesnici se budou snažit pěstovat potravu pro svou rodinu,ti z města budou nuceni to krást. Vzniknou těžké konflikty, začnou vznikat domobrany a skutečný malér je zde. Navíc - jedna z věcí, která nebude fungovat(alespoň z počátku) bude elektřina- takže i na vesnici se téměř nic nepohne.
Nahlásit
Pro nahlášení příspěvku se prosím přihlaste
souhlas
Nezaregistrový uživatel 12.9.2012 reagovat
Chápu, co tím autor má na mysli..kdysi jsem jednak četla knihu Bety Morganové"poselství od protinožců"..oslovila mě podobným pohledem na svět...a následně pak návštěva Tuniska a obydlí Berberů...škoda, že časem z člověka tyto zážitky částečně odvanou a opětovně kupí věci, které nepotřebuje..ale ten PROŽITEK, ten mi zůstal..a tento článek mi ho opět potřebně připomenul..takže..děkuji a máte PRAVDU:::
Ověřeno
Příspěvek jsme ověřili a neporušuje naše Podmínky používání.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT