Cenu Thálie za šíření divadelního umění v televizi obdržela scenáristka Marie Loucká, která stála za záznamy významných divadelních inscenací. Porota ocenila její široké znalosti a ochotu poradit. Ocenění její sestře předal několik hodin před ukončením své funkce generální ředitel České televize Petr Dvořák.
Cenu České akademie divadelníků letos převzal český spisovatel, dramatik, scenárista a politik Milan Uhde, autor populární Balady pro banditu. Bývalému ministru kultury předal ocenění současný ministr Martin Baxa (ODS).
Jedna z nejobsazovanějších hereček Divadla F. X. Šaldy Baranová svou postavu podle poroty provádí tak, že obecenstvu podá její mnohoznačný obraz, ale i své vidění královnina tragického až tragikomického osudu, příběhu a charakteru. Vyniká hlubokým vniknutím do charakteru postavy, kterou představuje jako současnou naivní mladou dívku, rozmazlenou, rozhazovačnou, slepou k jinému světu, než je ten, který ji obklopuje.

Aktéři inscenace Moskoviáda Dušana Davida Pařízka spoluvytvářejí magický obraz kolabujícího Sovětského svazu. Pechlát jako jedno autorovo alter ego vystihuje veškerým jednáním absurdní komiku i tíseň končící epochy. Podle předsedkyně poroty Jany Paterové je Moskoviáda velmi silným komentářem války na Ukrajině.
Cenu Thálie za celoživotní mistrovství v kategorii muzikál a opereta převzal divadelník Jiří Suchý. Spoluzakladatel Divadla Na zábradlí a Semaforu 1. října oslaví 92. narozeniny.
Cenu Thálie letos v kategorii muzikál, opereta a jiné hudebně dramatické žánry letos získali Hana Holišová a Tomáš Savka. Cenu Thálie za celoživotní mistrovství převzal František Zacharník, uznávaný profesionální režisér, libretista, herec a textař. „S brněnskou operetou a zpěvohrou jsem se rozloučil před dvaadvaceti lety,“ vzkázal publiku v pražském Národním divadle a televizním divákům Zacharník, který se nemohl dostavit z důvodu nemoci.
Holišová Thálii obdržela za titulní roli v muzikálu Marta, kterou na počest Marty Kubišové uvedla Letní scéna Musea Kampa v Praze. Podle poroty se Holišová v Kubišovou doslova převtělila, aniž by ji ovšem jakýmkoli způsobem imitovala.
Savka byl oceněn za ztvárnění Maxe Bialystocka v inscenaci muzikálu Producenti z repertoáru Národního divadla moravskoslezského Ostrava. Broadwayského producenta Bialystocka Savka představil jako vilného a nemravného producenta. Thálii obdržel také s přihlédnutím k výkonu v roli Jiřího Suchého v inscenaci Jonáš a tingl-tangl, kterou má také na repertoáru Národní divadlo moravskoslezské.

V kategorii balet letos dostala Cenu Thálie jedna z nejvýraznějších osobností současné české taneční scény Helena Arenbergerová. V mužské části uspěl člen Baletu Národního divadla Matěj Šust. Za celoživotní dílo v kategorii balet, tanec a pohybové divadlo získala Cenu Thálie sólová tanečnice a baletní mistryně Miroslava Pešíková, která od roku 1971 do roku 1997 působila v Národním divadle.
Již dříve prezident pořádající Herecké asociace Ondřej Kepka oznámil, že Cenu Thálie za celoživotní mistrovství udělí Herecká asociace v oboru činohry Daniele Kolářové a Stanislavu Šárskému.
Arenbergerová dostala Thálii za sólovou roli v inscenaci Where souboru 420People, společně s Václavem Kunečem se podílela i na choreografii. Duet rozehrává intimitu mezi oběma v ryze osobní taneční výpověď, bez klišé, bez anotací. Vytváří obraz plný neuchopitelného napětí z blízkosti dvou cizích lidí, a to prostřednictvím současného tance, který je pro Helenu Arenbergerovou naprosto přirozeným a dokonalým vyjadřovacím prostředkem, uvedla porota.
Šust má Cenu Thálie za roli Prince v inscenaci Popelka, kterou s hudbou Sergeje Prokofjeva uvedlo Národní divadlo Praha. Podle uměleckých kritiků je Šust již delší dobu nepřehlédnutelnou, výraznou osobností Baletu Národního divadla a svým skvělým technickým i osobitým výrazovým projevem zaujal a přesvědčil i v současné inscenaci Popelky. Jeho princ je podle poroty „sympaťák, klukovsky bezprostřední a sršící energií“.