Před rovným desetiletím spolupracoval choreograf sbaletem Divadla J. K. Tyla poprvé. Vinscenaci Time of Pain– Čas bolesti tehdy spolu stanečníky sugestivně vyjádřil podoby lidské bolesti. Cabaret Ragtime přináší jiné příběhy sodlišným typem hudby, ale něco je oběma titulům společné. Je to osobitost Roznosova choreografického jazyka a jeho schopnost rozkrývat duši člověka.

Iluze versus realita


Za zvuků příjemné hudby 20.a 30.let minulého století novějších melodií prožívá deset tanečníků se svým šéfem i vCabaretu Ragtime stálý svár mezi iluzí a realitou. Iluzí, kterou všichni musí vytvářet vkabaretních scénkách pro publikum, a realitou, zákulisí a vůbec ve svém osobním životě. Choreograf tak do originálně vystavěného děje promítl „příběhy lásky, sexuality, ale ikonkurenčního střetu či konfliktů mezi šéfem a členy souboru“. Že je zákonitě přítomna opět také bolest, není ani třeba dodávat.


Ispirativní výprava

Vinspirativní, barevně kontrastní výpravě německého scénografa Roberta Schraga vdechuje jednotlivým postavám život baletní jedenáctka. Členové plzeňského souboru ztvárnili vsobotní premiéře charaktery svých rolí excelentně. Ve výčtu nelze nikoho vynechat: Michaela Musilová, Kristýna Piechaczková, Nikola Pažoutová, Nela Mrázová, Martina Diblíková, Richard Ševčík, Petr Hos, Milan Maláč, Pavel Tručka, Miroslav Hradil. Apro roli šéfa kabaretu se nechal přesvědčit šéf baletu Divadla J. K. Tyla Jiří Pokorný, který se tak po dlouhé době opět vrátil na jeviště.


Divadlo na divadle

Nemůže téměř být reálnějšího divadla na divadle, než jaké nabízí Cabaret Ragtime. Tanečníci tančí tanečníky a ať chtějí nebo ne, musejí osobě vypovídat víc, než po nich žádají například role vklasických baletech, byť technicky sebenáročnější. Plzeň rozšířila repertoár očasově nerozměrný, ale citově vypjatý a zároveň radostný titul. Mnohdy není snadné vnímat inscenace, které na diváky působí bolestí či smutkem, aniž dávají odpověď, jak se těmto životním těžkostem pokud možno vyhnout. Ani Bronislav Roznos neposkytuje návod či odpovědi, ale nabízí podněty. Ataké vtom je výjimečný. VCabaretu Ragtime předává do hlediště krásu, naději ioptimismus.